اگر این حد از اعتراض مدنی و خیرخواهانه دانشجویان توسط متولیان امر پذیرفته نشود چه انتظاری از فاصله گرفتن بدنه دانشجویی از حرکت‏‌های براندازانه خواهند داشت.

 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه ای، به اخراج مطهره گونه ای، دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران واکنش نشان داد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
اکنون که به ماه پرحادثه و خاطره انگیز خرداد و حماسه دوم خرداد به عنوان منشأ بسیاری از تحولات اصلاحی مردم ایران نزدیک می‏شویم، باز شاهد شدت گرفتن برخورد با دانشگاه به عنوان خاستگاه اصلی حرکت اصلاح و روشنگری در ایران هستیم.
در اکثر حرکت‏های تحول‏‌خواهانه و اصلاحی مردم ایران، همواره دانشگاه و دانشگاهیان پیشتاز و محور مهم حرکت اعتراضی و تحول‌خواهانه مردم آزادی‏‌خواه ایران بوده‏‌اند و به همین جهت است که تمامیت خواهان همواره علم و دانشگاه را دشمن اصلی خود می‏‌پندارند و تلاش دارند دانشگاه و جامعه دانشگاهی را هرچه بیشتر محدود و محروم سازند.
از محدودیت کاری و دست اندازی در مسیر ترفیع و ارتقاء اساتید و اخراج ایشان گرفته تا احکام سنگین محرومیت و اخراج برای دانشجویان، همه از نمونه‏‌های برخورد با دانشگاه است. اکنون نیز مسئولین وزارتین علوم و بهداشت فضای دانشگاه را به پادگانی مبدل ساخته‌‏اند که هر منتقد صالحی را با مشت آهنین پاسخ دهند.
انجمن‏‌های اسلامی دانشجویان و خصوصا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران با قدمتی بیش از ۷۰ سال همواره منشاء حرکت‏های اصیل دانشجویی در ایران و الگویی برای بدنه جنبش دانشجویی کشور در حرکت های خود بوده است.
متاسفانه در این دوران، مسئولین دانشگاه به جای تشویق دانشجویان به فعالیت در تشکل‏های رسمی و قانونی، فضا را برای این تشکل‏ها بسته و محدودتر ساخته‌‏اند.
اگر این حد از اعتراض مدنی و خیرخواهانه دانشجویان توسط متولیان امر پذیرفته نشود چه انتظاری از فاصله گرفتن بدنه دانشجویی از حرکت‏های براندازانه خواهند داشت.
 متاسفانه حکم اخراج استاد و دانشجو در دانشگاه به رویه‏‌ای ثابت از طرف تمامیت خواهان برای بستن زبان نقد، روشنگری و اصلاح جامعه شده است. رویه‏‌ای که حتی در رژیم گذشته نیز سابقه نداشته است.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‏ها حکم اخراج خانم مطهره گونه‌‏ای دانشجوی ترم آخر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را قویا محکوم کرده و خواستار تجدید نظر در این حکم و تمامی احکام مانند آن و اصلاح رویه ظالمانه حاکم بر فضای دانشگاه می‏‌باشد.
منبع: سایت مدرسین پرس