ادله‌ی این رخدادها نیز هرچه که باشد، بی‌شک تاثیراتی جبران‌ناپذیر بر جسم و روان آینده‌سازان ایران عزیزمان خواهد گذاشت. بنابراین دستگاه امنیتی و قضایی را ملزم به شناسایی و محاکمه‌ی عاجل مسببین آن می کند.

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در محکومیت حملات شیمیایی زنجیره‌ای اخیر به مدارس دخترانه‌ی کشور بیانیه ای صادر کرد که متن آن در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَکُفْرًا وَتَفْرِیقًا بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ ۚ وَلَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَىٰ ۖ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ

و کسانی هستند که بر پایه دورویی و تزویر، مسجدی ساختند برای آسیب‌رساندن و ترویج کفر و تفرقه‌افکنی میان مؤمنان و کمین‌گاهی برای [گردآمدن] کسانی که پیش از این با خدا و پیامبرش جنگیده بودند، سوگند سخت می‌خورند که ما با ساختن این مسجد جز خوبی [و خدمت] قصدی نداشتیم، ولی خدا گواهی می‌دهد که بی‌تردید آنان دروغگویند.

توبه/۱۰۷

در شرایط فجیع اقتصادی که تورمی افسار گسیخته و بی‌سابقه گریبانگیر وضع معیشتی مردم گشته و با قدرت و سرعت مشغول فروپاشی باقیمانده‌های طبقه‌ی متوسط و فقیرتر شدن شهروندان است، شاهد مسمومیت زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در محل تحصیل با گازهای استنشاقی سمی و یا از طریق غذای آلوده در مدارس دخترانه بودیم. جنایاتی تلخ و نابخشودنی که تفکری دگم، پدرسالار و طالبانی با ماهیتی زن ستیز به آن جامه‌ی عمل پوشانیده است. روزی با داس بر گرده‌ی دخترک خویش می‌زند یا سر همسرش را در شهر می‌گرداند و روزی دیگر با فتوایی خودخوانده بر صورت زنان اسید می‌پاشد یا دختری را برای رعایت حدود دین به کام مرگ می‌برد.

این جریان افراطی با مساله‌ی تحدید تنانگی و کنترل بدن و در نهایت به بندکشیدن فکر و اندیشه‌ی زنان از طریق ارعاب در محل تحصیل، یا به وسیله‌ی تحقق فضای امنیتی و ملتهب و درنتیجه ایجاد محدودیت‌های انضباطی و یا از طریق اخیر، یعنی مسمومیت غذا و هوای تنفس و دریغ داشتن یک محیط امن و معتمد جهت تحصیل و تدریس علم، ابتدا دانشگاه‌ها و مدارس را از موجودیت “زن” تخلیه می‌کند و در مرحله‌ی بعد، به غلبه‌ی باورهای خود، خواه با رسمیت بخشی به کودک‌همسری و مصادره‌ی حقوق شهروندی زنان و خواه با کنترل و اجبار پوشش در ساحت اجتماعی در تمامی ارکان و ابعاد می‌پردازد.باری، جنبش زن، زندگی، آزادی، این باور سبز را در جان‌های آگاه زنان و مردان سرزمینمان زنده کرد که عقلانیت و مدنیت، هر گونه افراط‌گرایی را گرچه جریان مقتدر  برایش صف‌آرایی کند، غرقه‌ی خویش می‌سازد.

ادله‌ی این رخدادها نیز هرچه که باشد، بی‌شک تاثیراتی جبران‌ناپذیر بر جسم و روان آینده‌سازان ایران عزیزمان خواهد گذاشت. بنابراین دستگاه امنیتی و قضایی را ملزم به شناسایی و محاکمه‌ی عاجل مسببین آن می کند. در اعتراضات به حق مردم، شاهد اعدام‌های زودرس و بازداشت‌های فله‌ای جهت “تبیین موضوع” و با عنوان “تحت نظر”  بودیم. این در حالی است که حدود سه ماه از اولین مسمومیت‌ها در استان قم می‌گذرد اما هنوز هیچ مسئولی پاسخی متقن و روشن در این خصوص ارائه نکرده‌است.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران، ضمن همبستگی و همدلی با خانواده‌های آسیب‌دیدگان، حملات تروریستی موسوم به مسمومیت‌های زنجیره‌ای مدارس را محکوم می‌نماید و امید است که ریشه‌ی این جریان با همت و حمیت ملت بیدار خشکانده شود.