مدیرعامل نیاد باران با ارسال تکذیبیه‌ای، برگزاری جلسه در این بنیاد را پیرامون موضوع کاندیداتوری ظریف در انتخابات ریاست جمهوری تکذیب کرد.

 

مدیرعامل بنیاد باران با انتشار جوابیه‌ای، خبرسازی یکی از رسانه‌ها مبنی بر برگزاری یک جلسه انتخاباتی با موضوع کاندیداتوری محمدجواد ظریف در این بنیاد را تکذیب کرد.

متن این تکذیبیه به شرح ذیل است:

اعضای تحریریه یک کانال تلگرامی وابسته به یکی از نهادها اخیرا با انتشار گفت‌وگویی جعلی از یک عضو بنیاد باران، بار دیگر مرزهای دروغ گویی را در نوردیده و نشان دادند که برای رسیدن به اهداف خود دیگر نیازی به حفظ اخلاق و پرهیز از اتهام زنی ندارند.

البته از کسانی که سریال‌هایی نظیر گاندو می‌سازند و در مقاطع مختلف با دشمنان خارجی بر سر مخالفت با برجام و موضوعاتی که ضد منافع ملی هستند، اتحادی معنادار پیدا می‌کنند توقع نمی‌رود که جز دروغ و توهم و اتهام زنی اقدام دیگری انجام دهند.

ولی با این حال، صریحا اعلام می‌شود که خبر درج شده در این کانال مبنی بر «تشکیل جلسه بنیاد باران در خصوص حمایت از طرح کاندیداتوری آقای ظریف» و درج جزئیاتی سخیف و متوهمانه درباره آن دروغی محض بوده و تکذیب می‌شود. ضمن اینکه این حق برای بنیاد باران محفوظ است که بی‌اخلاقی‌ها و اتهام‌زنی‌های اعضای این کانال را از طرق قانونی و رسانه‌ای پیگیری نماید.

به نظر می‌رسد که اگر در گذشته با درج اخبار کذب و انتشار شب‌نامه‌های مغایر با منافع ملی در این کانال یا سایر رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص برخوردی مناسب می‌شد، امروز شاهد انتشار آشکار دروغ و جعل مصاحبه‌های مختلف بدون نگرانی دروغ پردازان نبودیم.

مسلم است که منتشرکنندگان این گونه اخبار به دنبال بهره‌برداری‌های رسانه‌ای برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود هستند، ولی پرسش این است که کدام اصول اسلامی و انسانی، درج دروغ و اتهام علیه اشخاص را آن هم در ماه مبارک رمضان جایز شمرده است؟

متاسفانه انگار اسلام از نگاه عده‌ای این گونه تفسیر شده که می‌توان برای حفظ آنچه آنها حق می‌پندارند، انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها را به رقبای سیاسی خود وارد کرد. در حالی که این شیوه در هیچ یک از ادیان الهی و حتی حکومت‌های غیردینی مورد پذیرش نیست.

گردانندگان سایت‌های هتاک و سایبری‌های وابسته به آنها در فضای مجازی، در حالی به اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های این جریان اتهاماتی بی اساس وارد می‌کنند که با نگاه به رسانه‌های جریان برانداز  می‌توان به همسویی معنادار میان آنها و دلواپسان پی برد.

باید پرسید این چه دغدغه ملی است که این رسانه‌ها را همسو با براندازان کرده و کار را به جایی رسانده است که درج اخبار دروغ از دید آنها دیگر هیچ قبحی ندارد؟

ضد رسانه‌های مذکور که با اهداف سیاسی گرانندگان خود به سمت تخریب افکار عمومی و اعتمادزدایی بیش از پیش حرکت می‌کنند، بهتر است از وضعیت کنونی صداوسیما و افت شدید مخاطبانش عبرت گرفته و دست از روند کنونی خود بردارند.

شاید بهتر است که برخی افراد وارد شده به حوزه رسانه‌ها به نهادها و سازمان‌های خود بازگردند و اجازه دهند اصول حرفه‌ای خبرنویسی و منشور اخلاقی رسانه‌ها از سوی روزنامه‌نگاران و اهالی واقعی رسانه پاس داشته شود و بیش از این حرمت قلم را با اقدامات این چنینی خدشه دار نکنند.

بنابراین گزارش، گفتنی است کانال تلگرامی عمار در روزهای گذشته با انتشار مطلبی به نقل از عبدالله ناصری عضو بنیاد باران انتشار فایل صوتی از وزیر امورخارجه را برنامه‌ریزی شده و انتخاباتی، دانسته بود.

 

منبع: ایلنا