اختصاصی؛

برخی معتقدند که عزت الله ضرغامی هنوز به نقش و اهمیت وزارت میراث فرهنگی پی نبرده است و با به کار گیری مدیران غیرمتخصص، این وزارت خانه را با سازمان صداوسیما اشتباه گرفته است. 

 

به گزارش صبح ما، در میان تمام جابه جایی های صورت گرفته پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، عزت الله ضرغامی هم به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رسید.

او در اولین اقدام خود در مقام وزارت، مدیرکل روابط‌عمومی این وزارتخانه را تغییر داد و با اینکه مدیر قبلی نیز از خبرنگاران صدا‌وسیما بود ولی حسن میثمی که سابقه اجرا در تلویزیون را دارد، جایگزین او شد.

ضرغامی همچنین علی دارابی را به عنوان قائم‌‌مقام وزیر و معاون وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی منصوب کرد. با نگاهی به کارنامه دارابی می بینیم که او پیشتر معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما، قائم‌مقام سازمان صداوسیما، معاون سیمای سازمان صداوسیما، مشاور رئیس سازمان صداوسیما و معاون امور استان‌ها بوده است.

در ادامه تغییراتی که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده، ضرغامی، طاهره قیومی را به عنوان مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب کرد. او پیش‌تر ریاست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری حسن روحانی را به عهده داشت.

احمد خورشیدسوار نیز با حکم ضرغامی، مشاور وزیر در امور فناوری‌های نوین برای گسترش ظرفیت‌های استارتاپی شد. خورشیدسوار نیز سابقه فعالیت در صداوسیما را داشته و مسئول فضای مجازی این سازمان در مرکز استان فارس بوده است.

اما این انتصابات سبب انتقاد کارکنان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری شده است. چنانکه مدیران و کارکنان آنجا در نامه‌ای به ضرغامی آورده اند:« این مجموعه در حال حاضر با مشکلات بسیاری دست به‌گریبان است، انتخاب مسئولی که فاقد تجربه کافی باشد ممکن است نه تنها به حل و فصل مشکلات موجود کمکی نکند، بلکه به بحران‌سازی‌های جدی منجر شود. در این زمینه به موضوعاتی نظیر بحران حذف میدان نقش جهان از فهرست میراث‌جهانی، آتش‌سوزی مسجد‌جامع ساری، تخریب کاروانسرای تاریخی شهر نیشابور و به بسیاری نمونه دیگر بحران‌زا در سطوح ملی و بین‌المللی می‌توان اشاره کرد.»

برخی معتقدند که عزت الله ضرغامی هنوز به نقش و اهمیت وزارت میراث فرهنگی پی نبرده است و با به کار گیری مدیران غیرمتخصص، این وزارت خانه را با سازمان صداوسیما اشتباه گرفته است.