در گفت وگو با صبح ما؛

یک حقوقدان به صبح ما گفت: ظرف این سه چهار ماه اخیر قیمت خوراکی‌ها چند برابر شده است اما کسی هیچ حرفی نمی‌زند بعد باید بپذیریم واکنش‌ها به اقدامات دولت حسن روحانی قانونی است و جناحی نیست؟

 

 

 

صبح ما | مدتی قبل رسانه‌ها نوشتند که کمیسیون اصل نود مجلس از حسن روحانی، رئیس جمهور سابق شکایت کرده است، به‌نظر می‌رسد ترک فعل و افزایش مرگ‌ومیرهای کرونایی، جز موارد این شکایت هستند؛ اما برخی کارشناسان معتقدند این قبیل اقدامات به‌جای انگیزه حقوقی، انگیزه‌های جناحی و سیاسی دارد.
درهمین‌باره نعمت احمدی، حقوقدان به پایگاه خبری صبح ما گفت: «قانون نحوه شکایت از روسای جمهور را مشخص کرده است. اگر نمایندگان مجلس قانون مدار هستند مطابق با قانون بروند شکایت کنند و نیازی به بیان آن نیست. کمیسیون اصل نود هم برای شکایت از قوا است و باید برود دلایل شکایت را جمع‌آوری کند. اگر آقای روحانی هم اقدام مجرمانه‌ای دارد نمایندگان پیگیری کنند.»
وی ادامه اد: «همه روسای جمهور، از آقای بنی‌صدر گرفته تا آقای روحانی، در مواردی مصوبات مجلس را برای ابلاغ به روزنامه رسمی امضا نکردند، در چنین شرایطی قانون مسیر را روشن کرده و گفته اگر رئیس جمهور در مهلت قانونی مصوبات را ابلاغ نکرد رئیس مجلس آن را انجام می‌دهد اما گفته نشده رئیس جمهور مرتکب جرم شده است، ضمن اینکه عدم امضا مصوبات مجلس به هر دلیلی صرفاً مختص حسن روحانی نبوده و روسای جمهور قبلی هم چنین کاری انجام داده‌اند.»
احمدی بیان کرد: «درخصوص کرونا که عده‌ای می‌خواهند علیه رئیس جمهور شکایت کنند باید گفت، تمام عالم و آدم دست به دست هم دادند که واکسن در دوره‌ی آقای روحانی وارد نشود. از واکسن فلج می‌کند گرفته تا هر بهانه‌ی دیگری مطرح کردند تا واکسن وارد نشود. اما از روزی که آقای رئیسی رئیس‌جمهور شدند عالم و آدم دست به دست هم دادند تا به‌قول آقای مخبر شما بتوانید در سوپر مارکت هم واکسن پیدا کنید. این موارد چیزی نیست که دست رئیس جمهور باشد و نباید به آگاهی مردم توهین کنند. مردم به‌خوبی همه موارد را می‌دانند، لذا برای این‌که در ماجرای واکسن بخواهند ضعف دولت روحانی را نشان دهند گویی ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست‌به‌دست هم دادند که واکسن وارد نشود. اما بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی حتی گفتند فایزر هم برای زنان باردار وارد کنیم. لذا این موارد چیزی نیست که مردم ندادند، باید گفت بسیاری از تصمیمات جناحی است.»
این حقوقدان بیان کرد: «واکنش‌ها به تغییر و تحولات سیاسی و جناحی است، در نظر بگیرید از روزی که آقای رئیسی رئیس جمهور شدند قیمت برخی اجناس مانند تخم مرغ، ماست و نان افزایش پیدا کرده است، شد یک نفر اعتراض کند که مردم حق خوردن تخم مرغ را ندارند؟ ظرف این سه چهار ماه اخیر قیمت خوراکی‌ها چند برابر شده است اما کسی هیچ حرفی نمی‌زند بعد باید بپذیریم واکنش‌ها به اقدامات دولت حسن روحانی قانونی است و جناحی نیست؟ اصلاً نیازی به بررسی واکسن و مشکلات آن نداریم، ما به سفره کوچک شده‌ی کارگری که در آن نان و ماست و تخم مرغ وجود دارد توجه می‌کنیم، درحالی‌که قیمت این اجناس در این یکی دو ماه گذشته افزایش زیادی داشته اما در این‌باره هیچ کس حرفی نمی‌زند گویی که اتفاقی نیفتاده است.»