اختصاصی؛

روسیه آمریکا را مسئول انفجار سپتامبر ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم که گاز را از روسیه به اروپا منتقل می‌کند، می‌داند اگرچه بسیاری انگشت‌اتهام را به سمت روسیه برای خرابکاری احتمالی نشانه گرفته‌اند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل صبح ما به نقل از بیزینس اینسایدر، یک مجری برجسته تلویزیون دولتی روسیه گفت که روسیه باید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را روز دوشنبه در پایتخت اوکراین می‌کشت.
«
اولگا اسکابیوا»، مجری برنامه ۶۰ دقیقه در کانال روسیه-۱، با «اوگنی بوژینسکی»، کارشناس نظامی روسی درباره این دیدار گفتگو کرد.
بوژینسکی اظهار کرد که روسیه باید تشدید حملات خود را در پاسخ به دیدار بایدن در نظر بگیرد.
اسکابیوا سپس فراتر رفت و اظهار کرد که روسیه باید بایدن را در طول سفرش مورد هدف قرار می‌داد.
اسکابیوا ضمن انتقاد از روسیه که تصمیم گرفته است علیه بایدن اقدامی انجام ندهد، گفت: این درحالی بود که آمریکا از قبل روسیه را از بازدید او از شهر مطلع کرده بود.
بر اساس ترجمه دیلی بیست، او گفت: اگر ما این تضمین‌های امنیتی را دادیم، پس برای چه است؟
بوژینسکی پاسخ داد: خوب، می‌دانید، شاید ما می‌توانستیم بایدن را مورد هدف قرار دهیم اما این موضوع خیلی زیاد بود.
اسکابیوا پاسخ داد: بنابراین ضربه وارد کردن به بایدن زیاد روی است، اما تهدید پوتین اشکالی ندارد و همچنین منفجر کردن نورد استریم درست است؟!
روسیه آمریکا را مسئول انفجار سپتامبر ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم که گاز را از روسیه به اروپا منتقل می‌کند، می‌داند اگرچه بسیاری انگشت‌اتهام را به سمت روسیه برای خرابکاری احتمالی نشانه گرفته‌اند.
اسکابیوا همچنین گفت که به نظر می‌رسد ایالات متحده از هیچ حمله‌ای از سوی روسیه نمی‌ترسد.
او گفت: آمریکایی‌ها ظاهراً تصور می‌کنند که ما قصد نداریم به چیزی پاسخ دهیم، زیرا آن‌ها حتی بایدن‌شان را به اوکراین می‌فرستند.
اسکابیوا یکی از برجسته‌ترین کارشناسان رسانه دولتی روسیه است و خواستار اقدامات شدید از جمله حمله اتمی به بریتانیا شده است.
سفر بایدن به کیف، جایی که وی بر حمایت ایالات متحده از اوکراین تأکید کرد و بودجه بیشتر برای تسلیحات را اعلام کرد، از سوی دیگر کارشناسان رسانه دولتی ضربه‌ای به روسیه تلقی شد.
«
سرگئی مردان» مجری تلویزیون دولتی روسیه در یک پست تلگرامی، سفر بایدن را ” نمایش تحقیر روسیه” خواند.
بایدن روز دوشنبه وارد کیف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد و سپس با قطار راهی لهستان شد.
آژیر‌های حمله هوایی در جریان بازدید وی به صدا درآمد، اما هیچ گزارشی مبنی بر حمله به شهر گزارش نشده است.
ورود بایدن به کیف غافلگیرکننده بود و تیم وی پیش از این گفته بود که او قصد دارد از کشور همسایه لهستان و هیچ کشور دیگری بازدید کندنیویورک تایمز گزارش داد که این پنهان کاری بخشی از اقدامات امنیتی بود.
به گزارش رؤیترز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت، برنامه‌ریزی برای این سفر ماه‌ها به طول انجامید و ایالات متحده ساعاتی قبل از عزیمت بایدن به این سفر به مقامات روسی اطلاع دادند.
پولیتیکو روز یکشنبه گزارش داد که با توجه به خطرات احتمالی، بسیاری از دستیاران بایدن نسبت به سفر اخیر به کیف در همین ماه هشدار داده بودند.

ترجمه: گلناز سادات غفاری