اختصاصی؛

مترو گزارش داد که مرگ پترونین تنها چند روز پس از مرگ مرموز دیگری از افراد برجسته رخ‌داده است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل صبح ما، روزنامه سیتی ای ام گزارش کرد، «نیکولای پترونین» که به‌عنوان بچه موفق گاز روسیه و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین شناخته می‌شود، به طور مرموزی در بیمارستانی در مسکو پس از آنکه یک ماه به دلیل عوارض کووید ۱۹ در کما بود، درگذشت.

اعجوبه سیاسی و متحد نزدیک پوتین

نیکولای پترونین یک مولتی میلیونر بود که با ایجاد خطوط لوله گاز در سیبری، ثروت زیادی در صنعت انرژی به دست آورد، او تا حد زیادی به‌عنوان یکی از اعضای کرملین و متحد بسیار نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توصیف می‌شد.

چند وقت اخیر پترونین به‌عنوان یکی از ارشدترین مدیران در غول انرژی گازپروم خدمت می‌کرد. او همچنین به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون معتبر انرژی مجلس روسیه کار می‌کرد.

گفته می‌شود که این پدر سه فرزند، قبل از اینکه وارد کما شود به کووید مبتلا شده بود. مرگ ناگهانی او سؤالات زیادی را در اپلیکیشن تلگرام روسیه و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

فهرستی از مرگ‌های مرموز اخیر نخبگان مسکو

مرگ نیکولای پترونین به دنبال چندین مرگ مرموز دیگر نخبگان روسی پیش آمد.

مترو گزارش داد که مرگ پترونین تنها چند روز پس از مرگ مرموز دیگری از افراد برجسته رخ‌داده است.

مرگ پترونین یک هفته پس از کشته‌شدن قاضی درستکار «سرگئی ماسلوف»، در انفجار پل کریمه، روی داد. همچنین چند هفته پس از مرگ مشکوک «آناتولی گراشچنکو»، کارشناس هوانوردی روسی …

سیتی ای ام گزارش داده است که حدود پنج هفته پیش، رسانه‌های مختلف در مورد شرایط بسیار مشکوک مرگ «راویل ماگانوف»، مدیرعامل سابق لوک اویل، بزرگ‌ترین شرکت نفتی خصوصی روسیه که آشکارا از جنگ اوکراین در ماه مارس انتقاد کرده بود و در نهایت از پنجره بیمارستان سقوط کرد، گزارش دادند.

تنها در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰ مورد مرگ در میان افراد برجسته روسی رخ‌داده است و نخبگان مسکو را در لبه تیغ نگه داشته است.

مترجم: گلناز سادات غفاری