اختصاصی؛

احمدی با اشاره به دغدغه اعضای شورای سیاسی گفت: به باور اعضاء، بی جهت در محیط های عمومی با بی تدبیری هرچه تمام تر، آنهم در شرایط ناگوار و بحرانی اقتصاد کشور، به مسئله حجاب زنان دامن زده می شود.

 

حسین احمدی، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران در گفت وگو با «صبح ما»درخصوص جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب بیان کرد:

در جلسه هفتگی شورای سیاسی حزب مجمع ایثارگران که مورخ شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار شد، انتخاباتی در خصوص تعیین رئیس، دبیر و سخنگوی حزب صورت گرفت که طی آن، آقای مهدی کیانی به عنوان «رئیس شورای سیاسی مجمع ایثارگران» انتخاب شد و دبیر و سخنگوی پیشین حزب نیز با رای اکثریت اعضاء در سمت خود ابقاء شدند.

وی ادامه داد: اعضاء پس از مبادله و شور و بررسی مهمترین اخبار و رویدادهای مهم روز، به رغم وجود مسائل و مشکلات گذشته کشور، نسبت به روند رو به ازدیاد آنها ابراز تأسف کردند. به ویژه مسائلی نظیر فشارها و ابربحران های اقتصادی، رکود تورمی، افزایشی شدن بحران در وضعیت شاخص های اقتصادی و علی الخصوص نرخ تورم و سایه انداختن آنها بر سر بنگاه ها و واحدهای تولیدی خرد و کلان، بخش های مهم تری از این نگرانی را شامل می شد. بی تردید انباشت مشکلات اقتصادی و افزایش توزیع فقر، گرسنگی، بیکاری و… در جامعه، باعث دغدغه مندی و نگرانی بیشتر از آینده تحولات کشور شده است.

حسین احمدی افزود: همچنین سرعت کاهشی شدن نرخ های مربوط به سرانه، مصرف مایحتاج ضروری و مواد مغذی و بهداشتی لازم، از نگاه اعضای شورای سیاسی حزب مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر، ریخت و پاش ها در هزینه های جاری دولت در بسیاری از زمینه ها و به ویژه در خصوص هزینه های بی فایده برخی سمینارهای مذهبی و فرهنگی درباره حجاب که به صورت نمایشی در تضاد با افکار عمومی برگزار می شوند؛ مورد اشاره قرار گرفت.

حسین احمدی سخنگوی مجمع ایثارگران در ادامه به مسأله دیگری که در جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب مورد بررسی قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در جلسه این هفته بررسی شد، بحث احضار آقای مرتضی صارمی، «عضو شورای مرکزی حزب» به یکی از نهادهای امنیتی بود که اعضاء به اتفاق علاوه بر محکوم نمودن اعمال هر نوع فشار و تهدیدی علیه احزاب و فعالین سیاسی، خواستار واکنشی درخور در این زمینه شدند.

احمدی گفت: از دیگر موضوعات مورد بحث، مروری بر وضعیت أسف بار مدارس و دانشگاهها بود؛ بدون تردید آسیب های جدی و جبران ناپذیری به نهاد علم و دانشگاه و آموزش و تربیت کشور وارد آمده است که در دولت آقای رئیسی به بدترین و فاجعه بار ترین وضعیت خود طی دوران پس از انقلاب رسیده است. به باور اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران، دانشگاهها به کم خردترین و بی مبالات ترین افراد حراستی و امنیتی سپرده شده اند و سایه امنیتی با کوته اندیشی بر سر اساتید و دانشجویان انداخته شده است. احکام بی رویه و غیرقانونی تعلیق یا اخراج دانشجویان و تعلیق یا بازنشسته کردن زودتر از موعد برخی اساتید خوش نام و دانشمند؛ در کنار لغو کرسی های علمی و تعهدنامه های آنها با دانشگاه ها و خالی کردن جایگاههای مهم نهاد علم در کشور با برخوردهای بی دلیل امنیتی – انتظامی بسیار حائز اهمیت هستند. از طرف دیگر، اساساً خالی شدن این جایگاه ها به دلیل مهاجرت های خودخواسته نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان کشور، ضربات مهلک و جبران ناپذیری است که این روزها بر پیکر دانشگاه ها و نهادهای علمی جامعه وارد می شود.

احمدی با اشاره به دغدغه اعضای شورای سیاسی گفت: به باور اعضاء، بی جهت در محیط های عمومی با بی تدبیری هرچه تمام تر، آنهم در شرایط ناگوار و بحرانی اقتصاد کشور، به مسئله حجاب زنان دامن زده می شود و با حرمت شکنی به این قشر عظیم اجتماعی توهین می گردد. لذا می بینیم که مراکز کسب و کار و مغازه داران شریفی که با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند با بهانه های واهی پلمب می شوند و معلوم نیست این همه نابخردی با چه انگیزه و سیاستی انجام می شود، شرایط به گونه ای شده است که عده ای در صدد تحقیر اقشار و اصناف و ایجاد بحران اجتماعی برآمده اند! و این جای تأسف بسیار دارد.

سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: اعضای شورای سیاسی مجمع معتقدند که به جای پرداختن به مفاسد ریشه ای و سرمنشاءها و هسته مشکلات اعم از اوضاع فرهنگی کشور، مع الأسف به پوسته ها و ظواهر پرداخته می شود و عده ای نادان با قشری نگری آب در هاون می کوبند و بر کوه بحرانها می افزایند.

احمدی با اشاره به مسائل دیگری که در جلسه اخیر شورای سیاسی مجمع ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: وضعیت بودجه کشور، فقدان راهبرد و برنامه هماهنگ نهادها و دستگاههای دولتی و حاکمیتی، بی توجهی به تداوم تحریم ها و انفعال و بی تدبیری در سیاست های بین الملل، منجر به نابسامانی هایی در مبادلات ارزی، پولی و مالی شده و نقل و انتقالات آنها را با هدر رفت منابع و سقوط ارزش پول ملی و ذخایر نفتی کشور توأم کرده است. همچنین با مصوبات غیر کارشناسی و تصمیمات غیر عملیاتی، برخی دستگاههای غیر متخصص در امر فروش نفت را،

مأمور تأمین بودجه اختصاصی خودشان با جایگزینی منابع حاصل از فروش نفت نموده اند! که این خود موجب گشته است تا نفت به عنوان منابع ملی کشور در ید و اختیار قاچاقچیان و با تخفیفاتی ناروا قرار گیرد و مواهب و ثمرات ناشی از این رویه به کیسه دشمنان وارد شود! مگر نه اینست که همه این بی تدبیری ها مستقیماً بر دوش اقشار محروم و مردم فقیر و مستضعف وارد می شود؟

سخنگوی حزب مجمع ایثارگران در پایان گفت : لازم به ذکر است که در جلسه مزبور، در مورد رویدادها و تحولات منطقه نیز بحث و بررسی هایی صورت گرفت. به نحوی که انتخابات رقابتی و فعل و انفعالات احزاب و گروههای سیاسی ترکیه پی گرفته شد و نسبت به اوج گیری های کم سابقه حملات و جنگ نظامی بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها و استفاده از فن آوری های اطلاعاتی و حملات موشکی دقیق با کمک هدف گیری پهپادی مراکز، اخبار و تحلیل هایی ارائه شد. در عین حال، تحرکات و اقدامات شوم و خون آشام اسرائیل در سرزمین های اشغالی محکوم گردید.