درحالی هواداران دولت سیزدهم واردات انبوه واکسن کرونا از چین و کوواکس و دیگر کشورها را به دولت نوپا نسبت می‌دهند که همه گزارش‌ها می‌گوید آنچه دولت رئیسی امروز درو می‌کند، در دولت روحانی کاشته شده است.

 

روزنامه سازندگی نوشت: درحالی هواداران دولت سیزدهم واردات انبوه واکسن کرونا از چین و کوواکس و دیگر کشورها را به دولت نوپا نسبت می‌دهند که همه گزارش‌ها می‌گوید آنچه دولت رئیسی امروز درو می‌کند، در دولت روحانی کاشته شده است.

جذابترین صحنه‌هایی که در این‌روزهای کرونایی در ایران دیده می‌شود، ثبت می‌شود و دست به دست می‌شود، لبخندهای نرمی است که ایرانیان پس از تزریق واکسن کرونا به هم تحویل می‌دهد، لبخندهایی که همه منتظر بودند کرور کرورش را در نیمه بهار ۱۴۰۰ ببینند نه در پایان تابستان.

اما چرخ گردون آنقدر کند چرخید و آنقدر چوب دید و آنقدر عقب ماند که بجای سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت روحانی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت رئیسی بگوید: «باران واکسن می‌خواستیم، اما سیل آمد» اویی که نامش در ردیف‌های ابتدایی نامه بیش از ۲هزار پزشکی بود که در زمستان ۹۹ با واردات واکسن خارجی مخالفت کرده بودند و حالا لابد شده است «سردار عرصه واکسن کرونا»!

روایت عام در روزهای گذشته به تماس تلفنی سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ایران با رئیس جمور چین ربط پیدا کرده است؛ از جمله اظهارت عجیب رئیس جمعیت هلال احمر: «رئیس جمهور جدید شخصا با چین، روسیه و سایر کشورها تماس گرفت و این روند برای واردات واکسن خیلی کمک کرد.»

و جالب اینکه در همین وانفسا کسی نمی‌گوید در خرداد ۱۴۰۰ که واکسن در ایران تمام شد، حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم در تماس تلفنی با رئیس جمهور چین خواستار ارسال واکسن شد و بحران بی‌واکسنی آن دوره، برطرف شد.

بماند که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا و قائم مقام وزیر بهداشت در امور فنی ستاد واکسیناسیون کشور و احتمالا یکی از مطلع‌ترین مقامات رسمی دو دولت دوازدهم و سیزدهم در حوزه واکسن کرونا در اظهاراتی صریح‌، واردات گسترده واکسن کرونا را به افزایش مازاد تولید واکسن در دنیا مربوط دانسته است.