اختصاصی؛

حزب مجمع ایثارگران در آستانه فرارسیدن سال نو، در وهله نخست، در برابر همه مبارزان، معترضان، متفکران در بند و جانباختگان و خانوادگان مصیبت زده اعتراضات اخیر، سر تعظیم فرود می آورد و به سهم خود از آنان در سال جدید دلجویی نموده و با آرزوی گشایش های سیاسی، برای ایشان و همه مردم شریف و رنجدیده کشورمان؛ آرامش و تندرستی، سعادت و نیکبختی و رهایی از ستم و تنگناهای معیشتی و اقتصادی و و فصل الخطاب قرار گرفتن قانون را آرزو می نماید.

 

حزب مجمع ایثارگران در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ هجری خورشیدی نوشت: ملت شریف و رشید ایران در شرایطی به استقبال نوروز و سال نو گام می نهد که سال گذشته را با مشقّات فراوان معیشتی و اقتصادی و مصیبت های جانکاه اجتماعی و از دست رفتن جان عزیز زیادی از زنان و جوانان، دستگیری و بازداشت متفکران و معترضان و زخم های التهاب ناپذیر خانواده های آسیب دیده در حوادث و اعتراضات پائیز ۱۴۰۱ سپری نموده است.

در پی «جنبش مهسا» با شعار عمیق «زن زندگی آزادی» به رغم شکوفایی نسلی که مطالبه زندگی دارد و در مقابلِ تعرض به سبک زندگی اش و در اعتراض به بی عدالتی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، «مذهبی و قومیتی » بدون هرگونه خشونتی، نجیبانه و تنها با فریاد برآوردن بر سر ظلم و تبعیض، ناگزیر از اعتراض خیابانی برای رسیدن به آرمان خویش برآمده است؛ اما با خشونت و خونریزی و با سرکوب نظامی و امنیتی ، از عدالت و از بدیهی ترین حقوق اساسی و مدنی خویش باز می ماند. زندگی برای ملت مان، هیچگاه تا این اندازه خواستنی و در عین حال، از ایشان دریغ نگردیده است! دگر در زی جمعی مان، مدت هاست رویدادهای دل انگیز ملّی رخ نمی دهند! پس از زمستان و هوایی بس ناجوانمردانه سرد و یخ زده در پیکرۀ جامعه، فرهنگ، ورزش و هنر، اقتصاد و سیاست، و در کانون خانواده های مصیبت زده اعتراضات اخیر، دگربار لبخندی بر لبانمان نمی نشیند و با آن همه غمباری و رنجوری آنان، شادباشی فرا نمی رسد. اما انسان به امید زنده مانده و زندگی کرده است. شادابی و روح نوازی برخاسته از نوروز و بهار و شکوفایی طبیعت، هماره نویدبخش انسان های آزادی خواه و به دنبال عدالت بوده است. همیشه پس از زمستان های سرد و یخزده، بهاران، سبزتر و دلپذیرتر، از راه رسیده اند. ملتِ با فرهنگِ عمیق ایرانی، با آموزه هایی که هم از آئین و رسوم اساطیر باستان و هم از دین و دانشمندان اسلام برگرفته است؛ راه سعادت و تسلط بر سرنوشت خویش را باز خواهد یافت و از نو خواهد ساخت. ان شاءالله

حزب مجمع ایثارگران در آستانه فرارسیدن سال نو، در وهله نخست، در برابر همه مبارزان، معترضان، متفکران در بند و جانباختگان و خانوادگان مصیبت زده اعتراضات اخیر، سر تعظیم فرود می آورد و به سهم خود از آنان در سال جدید دلجویی نموده و با آرزوی گشایش های سیاسی، برای ایشان و همه مردم شریف و رنجدیده کشورمان؛ آرامش و تندرستی، سعادت و نیکبختی و رهایی از ستم و تنگناهای معیشتی و اقتصادی و و فصل الخطاب قرار گرفتن قانون را آرزو می نماید. و در انتهای این پیام نیز، در یک سخن به حاکمیت می گوئیم که ضمن استقبال از هرگونه برونداد عقلانیت و بازسازی و نوسازی در روابط بین الملل و حل منازعات و تعارضات خارجی، از جمله توافقات منطقه ای و ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط حسنه با کشورهای همسایه؛ همانطورکه داوری و قضاوت درباره آنرا به نتایج آتی موکول می نمائیم؛ لیکن متذکر می گردیم که اگر می شود با بن سلمان و آل سعود، آنهم با میانجیگری کشور کافر چین، نشست و توافق نمود؛ چرا نتوان در داخل نیز دست به حل منازعات سیاسی با معترضین و مردم زد و ضمن آزاد کردن زندانیان سیاسی و اندیشمندان دربند و محصوران، بر سر اصلاح امور عمومی اداره کشور و تغییر ساختارهای معیوب و بازنگری در قانون اساسی، بر وفق قانون و حقوق مدنی، در یک کلام بازگشت به “مردم” مذاکره و توافق اصولی نمود؟
خداوندا! در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان و بهار قرآن از تو می خواهیم طاعاتمان را خالص و در همۀ احوال، حالمان را به حال نیک دگرگون سازی. آمین یا رب العالمین