عدم موفقیت عملیات احیا در بازگرداندن علائم حیاتی موکلم، نشان می‌دهد که ظاهرا، او متاسفانه در بهداری زندان جان خود را از دست داده و بیمار فوت شده را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

به گزارش صبح ما؛ ساسان نیک نفس، یکی از زندانیان امنیتی و سیاسی که به دلیل عدم موافقت مسئولان قضائی با ناتوانی وی در تحمل کیفر به واسطه ابتلا به چند بیماری در بخش قرنطینه زندان تهران بزرگ محبوس بود، روز شنبه در همین زندان، جان خود را از دست داد.

علی شریف‌زاده، وکیل این زندانی سیاسی در گفتگویی با امتداد با بیان پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص بررسی علت فوت نیک نفس، اظهار داشت: امروز(سه‌شنبه) به همراه پدر و مادر موکلم برای پیگیری مسئله به بیمارستان فیروزآبادی تهران مراجعه داشتیم که بر اساس پرونده‌ای که برای ساسان نیک نفس در اورژانس این بیمارستان تشکیل شده، ظاهرا در روز شنبه هفته جاری، او را در ساعت ۱۸:۱۸دقیقه به این مرکز درمانی منتقل کرده‌اند.

وی افزود: در همین زمان نیز، بلافاصله عملیات CPR بر روی بیمار آغاز و با ناموفق بودن آن، متاسفانه در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به پایان رسیده است. بر این اساس، موکل بنده در حدود ۱۲ دقیقه زیر عملیات CPR(احیای قلبی) قرار داشته و حتی این مدت زمان نیز، کفایتی برای بازگرداندن علائم حیاتی او نکرده است.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: این مسئله، نشانگر این است که وقتی بیمار به مرحله CPR یا احیای قلبی می‌رسد، عملا ضربان و علائم تنفسی خود را از دست داده و پیش از آن فوت شده است.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: عدم موفقیت عملیات احیا در بازگرداندن علائم حیاتی موکلم، نشان می‌دهد که ظاهرا، او متاسفانه در بهداری زندان جان خود را از دست داده و بیمار فوت شده را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

وی یادآور شد: در مراجعه به بیمارستان به همراه پدر و مادر ساسان، جسد او را نیز شناسایی کردیم و جنازه با دستور دادستان شهرری به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد. همچنین، مقرر شد تا عملیات کالبدشکافی برای سم‌شناسی، نمونه‌برداری جهت تعیین علت تامه مرگ بر روی جسد صورت گرفته و نتیجه رسمی آن به اطلاع برسد.

وکیل این زندانی درگذشته در پایان نیز، خاطرنشان کرد: من از پدر و مادر ساسان نیک نفس به عنوان اولیای دم، اخذ وکالت کردم تا اقدامات لازم برای طرح شکایت علیه مسبب یا مسببین مرگ او را در دادسرای جنایی ناحیه ۲۷ تهران پیگیری کنم. به هر حال، پدر و مادر ساسان، خواستار روشن شدن دقیق این مسئله هستند. چرا که آخرین تماس موکلم با مادر خود در روز جمعه، حوالی غروب آفتاب صورت گرفته و تماس‌های بعدی خانواده در روز شنبه به طور کل بی‌جواب مانده است.

 

منبع: امتداد