اختصاصی؛

نیوزویک این هفته گزارش داد که «استفان پاسانتینو»، وکیلی که در دفتر مشاور کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ کار می‌کرد، ممکن است با محرومیت مواجه شود.

 

به گزارش گروه بین‌الملل صبح ما به نقل از وبگاه ۱۹۴۵، «دونالد ترامپ» در صدد جلوگیری از شهادت وکلای سابق خود است.
چند تن از وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از آنکه هیئت عالی منصفه به تلاش‌های ترامپ برای لغو انتخابات در سال ۲۰۲۰ رسیدگی کند، شهادت داده‌اند و ترامپ به دنبال جلوگیری از استفاده از شهادت آن‌ها در تحقیقات بازپرس ویژه است.
چند تن از اعضای هیئت منصفه در حال فشار بیشتر بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. رئیس جمهور سابق در صدد پیدا کردن راهی برای تکذیب برخی از شهادت‌ها ومطالب ارائه شده توسط سه وکیل سابق خود است.
به گزارش‌ای بی‌سی نیوز، ترامپ در تلاش است تا مانع از استفاده «جک اسمیت»، بازرس ویژه از شهادتی که توسط این سه تن به هیئت عالی منصفه ارائه شده است، شود.
«پت سیپولون»، مشاور سابق کاخ سفید، «پاتریک فیلبین»، معاون سابق وی و «اریک هرشمان»، وکیل دادگستری، همگی در رابطه با تلاش‌های ترامپ برای برهم زدن انتخابات ۲۰۲۰ و نقش او در حوادث ۶ ژانویه شهادت دادند.
این موضوع به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شده است و دفتر بازرس ویژه استدلال می‌کند که موضوع بحث برانگیزی است زیرا این سه وکیل قبلاً در برابر هیئت منصفه صحبت کرده بودند. این نبردی است که ماه‌ها در جریان است اما تاکنون به طور عمومی گزارشی از آن ارائه نشده است.
«ایوان کورکوران»، یکی دیگر از وکلای ترامپ، در مقابل هیئت منصفه در رابطه با طرف دیگر تحقیقات، شهادت داده بود. همچنین نبرد جداگانه‌ای بر سر این است که آیا «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق مجبور به شهادت خواهد شد یا خیر؟
یکی از نزدیکان ترامپ به‌ای بی‌سی نیوز گفت: وزارت دادگستری به طور مداوم در تلاش برای از بین بردن استاندارد‌های پذیرفته شده، قدیمی و مبتنی بر قانون اساسی از امتیازات وکیل-موکل و امتیاز اجرایی، بسیار فراتر از هنجار‌های استاندارد است.
«سیپولون» در جریان رویداد‌های ۶ ژانویه با ترامپ بود و سیپولون و «هرشمان» هر دو بخشی از آنچه «آکسیوس» به عنوان دیوانه‌کننده‌ترین جلسه ریاست‌جمهوری ترامپ توصیف کرد، بودند که طی آن «مایکل فلین»، مدیر عامل اسبق اوراستوک، «پاتریک بایرن»، و وکیل «سیدنی پاول»، تئوری‌های توطئه عجیب و غریبی را در مقابل مخالفت وکلاً مطرح کردند.
برن در این جلسه پیشنهاد توقیف ماشین‌های رای‌گیری را داد و اظهار داشت که مردانی با اسلحه‌ها و مدال‌های بزرگ هستند که می‌توانند این چیز‌ها را به دست آورند.  هرشمان پاسخ داد: سه ساله هستی؟!
در اخبار دیگر مربوط به وکلای دولت ترامپ، نیوزویک این هفته گزارش داد که «استفان پاسانتینو»، وکیلی که در دفتر مشاور کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ کار می‌کرد، ممکن است با محرومیت مواجه شود. این به دلیل دستکاری ادعا‌هایی است که در اظهارات شاهدان در کمیته ۶ ژانویه صورت داده است.
گروه موسوم به وکلای مدافع دموکراسی آمریکایی، این هفته شکایتی ۲۳ صفحه‌ای ارائه کردند و اظهار داشتند که پاسانتینو، «کسیدی هاچینسون»، دستیار سابق کاخ سفید و دستیار سابق مارک مدوز، رئیس دفتر ترامپ را برای ارائه شهادت دروغ تحت فشار قرار داده است.
هاچینسون، که تابستان گذشته شهادتی درمورد رویداد ۶ ژانویه ارائه کرد، دقیقاً این را در مورد پاسانتینو بیان کرده بود.
هاچینسون به کمیته گفت: ما فقط می‌خواهیم روی محافظت از رئیس جمهور تمرکز کنیم. همه ما می‌دانیم که شما وفادار هستید.
همین گروه قبلاً علیه وکلای ترامپ مانند «کنت چسبرو» شکایت کرده است و همچنین از «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ پس از جدایی وی حمایت کرده است.

ترجمه: گلناز سادات غفاری