باقرى نژادیان فرد درباره مهمترین رویدادهاى دوران زندان خود می گوید: «در دادگاه اول شش ماه و در دادگاه دوم تجدید نظر سه سال محکوم گردیدم. مادر و دو تن از برادرانم در برگشت از ملاقات پشت میله هاى زندان قصر، در یک حادثه رانندگى زنده زنده در آتش سوختند و به رحمت ایزدى پیوستند.

 

به گزارش صبح ما، محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد، عضو کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و مجمع ایثارگران و نماینده اصلاح طلب کازرون در مجلس سوم و ششم به دیدار معبود شتافت.
محمدباقر باقرى نژادیان فرد در سال ۱۳۲۸ در شیراز متولد شد و پس از پایان تحصیلات به استخدام آموزش و پرورش درآمد. او با شرکت فعال در محافل مذهبى، مبارزه خود را علیه نظام پهلوى آغاز کرد. پس از چندى ساواک وى را مورد شناسایی قرارداد و دستگیر کرد.

وی پس از شکنجه و بازجویی در کمیته مشترک ضد خرابکارى، زمان محکومیت خود را در زندان قصر، وکیل آباد مشهد و عادل آباد شیراز سپرى کرد و در بهمن ماه ۱۳۵۳ از زندان آزاد شد. او پس از آزادى مبارزات خود را به شکل مخفیانه تا پیروزى انقلاب ادامه داد.

باقرى نژادیان فرد درباره مهمترین رویدادهاى دوران زندان خود می گوید: «در دادگاه اول شش ماه و در دادگاه دوم تجدید نظر سه سال محکوم گردیدم. مادر و دو تن از برادرانم در برگشت از ملاقات پشت میله هاى زندان قصر، در یک حادثه رانندگى زنده زنده در آتش سوختند و به رحمت
ایزدى پیوستند. (در شهریور سال ۱۳۵۱ )و یک خواهر و برادرم شدیدا زخمى شده و سوختند. این واقعه موجب تشدید مبارزات علیه طاغوت در خانواد ه ام شد.

باقری نژادیان فرد در سال ۱۳۵۸ با خانم موسوى ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو پسر و یک دختر است: على (کارشناسى از دانشگاه صنعتى شریف)، رضا (فارغ التحصیل رشته مهندسى صنایع دانشگاه آزاد تهران شمال)، فاطمه (فارغ التحصیل رشته مهندسى صنایع دانشگاه علم و صنعت). دخترش فاطمه در ششم مرداد ماه سال ۱۳۹۰ در یک اتفاق مشکوک به وسیله افراد ناشناس ربوده شد. جسد فاطمه باقری نژادیان فرد حدود ساعت هفت صبح جمعه هفتم مرداد درکو ه های اطراف شهر ری پیدا شده است.

محمدباقر باقری‌نژادیان فرد در گفتگو با یک تارنمای محلی در شهرستان کازرون در این باره گفته بود که دخترش ساعت هفت صبح روز پنج‌شنبه ششم مرداد ۱۳۹۰ به قصد «هواخوری» از منزل خارج شده و پس از ۲۴ ساعت که خانوادهٔ وی در جستجوی دختر ۲۸ ساله خود بودند، جسد او حدود ساعت هفت صبح جمعه هفتم مرداد در کوه‌های اطراف شهرری پیدا شده است.

باقری نژادیان به عنوان یکی از یکصد و اندی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بود که با امضای نامه سرگشاده اعضای کانون به رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به بحران‌های کنونی ایران، خواستار شد تا دستور آزادی تمامی زندانیان سیاسی صادر شود.

مشاغل و مسئولیتهاى محمدباقر باقرى نژادیان فرد بعد از انقلاب بدین شرح می باشد:
مسئول آموزش و پرورش شهرستا نهاى نیریز و لارستان، ۲٫ کارشناس مسئول
تربیت معلم فارس، ۳٫ نماینده دوره سوم و ششم مجلس شوراى اسلامى از کازرون ۴٫
دبیر شوراى عالى کار.
باقر ی نژادیان فرد از سال ۱۳۶۷ تاکنون در طول مدت مسئولیت در مجلس و شوراى عالى کار تألیفات و آثار فرهنگى خود را به صورت نطق، سخنرانى و مقاله در روزنامه ها ارائه داده و پایا ن نامه کارشناسى ارشد خود را نیز به چاپ رسانده است.
محمدباقر باقرى نژادیان فرد در ششم فروردین ماه ۱۴۰۰، دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.