یک فعال اصولگرا گفت: می‌گویند در این دوره میزان استقبال مردم از مناظره‌ها بسیار پایین است و در گذشته بالای ۶۰ درصد بود وقتی مردم مناظره‌ها را جدی نمی‌گیرند بگذاریم کاندیداها هم، در مورد دولت بد بگویند. مناظره مناظره است و نباید از آن انتظار انصاف، اخلاق و انسانیت داشت.

 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در خصوص برگزاری مناظره ها گفت: مصاحبه ای را از احسان قاضی زاده هاشمی خواندم که مقایسه ای با سال ۹۶ کرده بودند طبق نظرسنجی های آن زمان، در مناظره ها ۱۵ درصد به میزان مشارکت مردم اضافه شد الان می گویند تنها ۵ درصد اضافه شده است اما فکر می کنم از این کمتر هم، باشد.

او افزود: ضمن اینکه می گویند در این دوره میزان استقبال مردم از مناظره ها بسیار پایین است و در گذشته بالای ۶۰ درصد بود وقتی مردم مناظره ها را جدی نمی گیرند بگذاریم کاندیداها هم، در مورد دولت بد بگویند. مناظره مناظره است و نباید از آن انتظار انصاف، اخلاق و انسانیت داشت.

مهاجری ادامه داد: حاصل جمع مدیریت های برخی از این آقایان که در مناظره شرکت داشتند در دوره های قبلی و الان به اندازه یک بخشداری در یک استان بسیار کوچک هم نیست حالا به دولت انتقاد می کنند. اگر کسانی این نقدها را مطرح کنند که مدیریت های اجرایی قوی داشته باشند، قابل قبول است اما به برخی از این آقایان، مردم توجه نمی‌کنند و در نظرسنجی ها زیر ۲ درصد رای دارند.

 

او در خصوص وعده هایی که کاندیداها می دهند نیز خاطرنشان کرد: برخی وعده هایی که می دهند شدنی نیست. از رقم های کلانی بابت یارانه ها بحث می کنند که این ها شدنی نیست. بخش بزرگی از اینها معطل مذاکرات مربوط به تحریم ها هستند اگر مذاکرات صورت نگیرد عملا راه و چاره فوری، کوتاه مدت و حتی میان مدت برای بعضی از این وعده ها وجود ندارد.

 

منبع: برنا