جواد اطاعت

وزارت کشور با غیرقانونی دانستن ورود مقام ناظر در اجراء و نفی فلسفه نظارتی شورای نگهبان، آقای اکبر زاده را به عنوان یکی از داوطلبان حوزه انتخابیه نیشابور برای اخذ رأی به مردم معرفی می نماید. ایشان با حضور در انتخابات و با کسب ۶۷ درصد آراء حائز رأی اول از حوزه انتخابیه نیشابور می شود.

 

جواد اطاعت نوشت: از اوایل دهه هفتاد شمسی زمانی که آقای محتشمی پور، در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره سوم ) قرار داشت، با وی مانوس شدم، انس و الفت ما زمانی بیشتر شد که در مجلس ششم توفیق همکاری با وی را پیدا کردم.

اگرچه در این مدت نکات آموزنده و خاطرات زیادی را از وی به یادگار گرفته ام؛ اما آنچه از شخصیت نامبرده برایم جالب و جاذبتر بوده است، صلابت و اقتدار وی در جریان عمل و اجراء ، در دفاع از حقوق مردم بوده است. لذا بی مناسبت نیست، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این مسافر نجف که در اوج اعتلای روحی و معنوی، جان به جان آفرین تسلیم کرد، به یک نمونه از ایستادگی وی در احقاق حقوق مردم اشاره نمایم. در انتخابات مجلس سوم شورای اسلامی که آقای محتشمی پور به عنوان وزیر کشور، مجری انتخابات بودند با قدرت و قاطعیت از حقوق نامزدها در مقابل توسعه اختیارات شورای نگهبان دفاع کردند. برای مثال آقای جواد اکبر زاده از حوزه انتخابیه نیشابور نامزد انتخابات میشوند.

ولی پس از اینکه توسط هیأت اجرایی شهرستان نیشابور تأیید صلاحیت می گردد، صلاحیت ایشان از طرف شورای نگهبان مردود اعلام می شود. وزارت کشور با غیرقانونی دانستن ورود مقام ناظر در اجراء و نفی فلسفه نظارتی شورای نگهبان، آقای اکبر زاده را به عنوان یکی از داوطلبان حوزه انتخابیه نیشابور برای اخذ رأی به مردم معرفی می نماید. ایشان با حضور در انتخابات و با کسب ۶۷ درصد آراء حائز رأی اول از حوزه انتخابیه نیشابور می شود.

هیأت نظارت شورای نگهبان بالاتفاق از امضای اعتبارنامه وی خودداری می نمایند؛ اما وزارت کشور اسناد انتخابات نیشابور و اعتبارنامه آقای اکبرزاده را پس از امضاء هیأت اجرایی برای اخذ تصمیم نهایی به مجلس ارائه می کند که با تصویب اعتبارنامه ایشان ، وی به مدت چهار سال در مجلس شورای اسلامی دوره سوم) به ایفای وظایف نمایندگی می پردازد.
روح این انسان بزرگ در کنار مولایش امیر مومنان علی (ع) در آرامش باد.