هیچ عیبی ندارد که دولت در ارتباط با هر موضعی با عده‌ای متخصص را ولو که انقلابی نبوده‌اند، اما کشور خود را دوست دارند و می‌خواهند خدمت کنند، جلساتی علمی و تخصصی بگذارد و از تخصص آنها در راستای حل مسائل  و مشکلات کشور بهره برده شود.

 

آیت الله سید‌حسین موسوی تبریزی دبیر‌کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های دولت جدید اعم از رئیس‌جمهور و حتی قوه قضائیه که با هم نیز انتخاب شدند، جلب اعتماد از دست‌رفته مردم است. قوا وقتی تقریبا همفکر و هماهنگ‌اند دیگر هیچ‌کدام نباید بهانه‌ای داشته باشند که ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم و قوای دیگر دخالت کردند و اجازه ندادند یا مجلسی‌ها با دولت به اختلاف بخورند؛ چراکه هرچه هم نگوییم همه می‌دانند که این سه‌قوه اکنون با هم هماهنگ و یکدست هستند. هرچند که ممکن است دو برادر هم با هم همفکر نباشند، اما به جهت اینکه یک خط را دنبال می‌کنند، می‌توانند در نهایت به موفقیت برسند؛ لذا این قوا نیز قطعا از طرف نهادهای حاکمیتی مثل بیت‌ مقام معظم رهبری مورد حمایت قرار خواهند گرفت و دیگر نباید بهانه‌ای برای کم‌کاری یا عدم حل مشکلات مردم داشته باشند؛ یا باید به راحتی به مردم بگویند که ما نتوانستیم از پس امور بر‌آییم و مشکلات را حل کنیم یا اینکه در راستای حل مشکلات عمل کنند.

مهم‌ترین کار و چالش نه برای قوای مختلف که برای خود نظام و حاکمیت بحث جلب رضایت و اعتماد مردم است؛ چرا‌که در چندسال اخیر به انحای مختلف اعتماد‌سوزی کرده‌ایم و به غیر از جوانانی -که تازه به کار رسیده‌اند که بتوانند در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند و مردم از نیروی آنها استفاده کنند- خیلی از کسانی که از ابتدای پیروزی انقلاب شهید دادند، جبهه رفته‌ها و خانواده شهدا اکنون خیلی‌های‌شان حرف دارند که این حرف‌ها در دل‌ها می‌ماند و تبدیل به عقده‌هایی می‌شود که فقط دشمن از آنها سوء‌استفاده می‌کند. تنها راه نیز این است که اکنون که همه بهانه‌ها کنار رفته و سه قوه که با هم هستند، بنشینند و به درددل ملت گوش دهند و  برای حل مشکلات مردم راه‌حل‌هایی پیدا کنند.

در حوزه سیاست خارجی صرفا با شعار دادن به آمریکا، انگلیس و… چیزی حل نمی‌شود. در مسائل سیاست داخلی نیز فقط با شعارهایی در خصوص لزوم توجه به مردم و نگاه مستضعفانه به مردم و اینکه گاها چیزی به مردم بدهند، نمی‌توان کشور را اداره کرد. باید با یک برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی و استفاده بسیار صحیح و درست از منابع و نعمت‌های پروردگار که در کشورمان قرار گرفته و استفاده از معادن و زمین‌ها، آب‌ها و دریاها و همه چیز که خداوند به ما داده در راستای پیشرفت و توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم قدم برداریم. دانشمندان از هر گروهی که باشند، باید محترم شمرده شوند و از نظرات‌شان استفاده گردد.

هیچ عیبی ندارد که دولت در ارتباط با هر موضعی با عده‌ای متخصص را ولو که انقلابی نبوده‌اند، اما کشور خود را دوست دارند و می‌خواهند خدمت کنند، جلساتی علمی و تخصصی بگذارد و از تخصص آنها در راستای حل مسائل  و مشکلات کشور بهره برده شود. این بهترین راهی است که مردم را آرام آرام به اطمینان می‌رساند و این‌گونه نیست که مردم بدبین باشند و دیگر تغییر رویکرد ندهند و به حرف‌ رسانه‌های بیگانه گوش کنند. مردم اگر ببینند که خدمتگزارانی هستند که در راستای حل مسائل تلاش می‌کنند و با آنها صادق هستند، اعتماد و اطمینان‌شان آرام آرام جلب می‌شود.

 

منبع: آرمان