اختصاصی؛

نیروهای اوکراینی احتمالاً از مزیت شلیک دوربرد خود، به ویژه سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا M142 (HIMARS) و سیستم موشک پرتاب چندگانه M270 (MLRS) – برای نابودی استحکامات روسیه در پیش از ضدحمله اوکراین در زمین استفاده خواهند کرد.

 

 به گزارش گروه بین الملل صبح ما به نقل از ۱۹۴۵، ارتش اوکراین همچنان به پیشروی در شرق در جستجوی پیشرفت ادامه می دهد. اما تلاش‌های آن توسط ارتش روسیه که به حفاری و ایجاد استحکامات گسترده ادامه می‌دهد ناکام مانده است. این در حالی است که  در روز ۲۹۶ جنگ، اوکراینی ها دارند به پیروزی نزدیک می شوند و ارتش روسیه به حملات موشکی به شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های حیاتی  که خسارات زیادی به بار آورده است، ادامه می‌دهد.

تلفات روسیه در اوکراین

بر اساس آمار رسمی اوکراین، در حالی که کمی بیش از دو هفته به پایان سال میلادی باقی مانده است، به نظر می رسد که نیروهای روسی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ هزار نیروی خود را از دست داده اند. در طول ۷۲ ساعت گذشته، ارتش روسیه به طور متوسط روزانه بیش از ۶۰۰ سرباز خود را از دست داده و بین دو تا سه برابر این عدد  تعداد مجروح هانش بوده است. به طور کلی، وزارت دفاع اوکراین ادعا کرد که تا روز جمعه، نیروهای اوکراینی تقریباً ۹۷۲۷۰ سرباز روسی را کشته اند (و تقریباً دو تا سه برابر این تعداد زخمی شده اند)، ۲۸۱ فروند جنگنده و هواگرد ترابری نظامی، ۲۶۴ فروند بالگرد تهاجمی و ترابری، ۲۹۸۰ تانک، ۱۹۴۶ قبضه توپ، ۵۹۵۲ نفربر زرهی و خودروی رزمی پیاده نظام، ۴۱۰ سامانه موشکی چندگانه،۱۶ قایق و کرجی، خودرو و مخزن سوخت، ۲۱۱ آتشبار ضدهوایی، ۱۶۴۸ سامانه هوایی بدون سرنشین تاکتیکی، ۱۷۲ سکوی تجهیزات ویژه مانند خودرو زره‌پوش پل‌گذار، چهار سامانه موشک بالستیک متحرک اسکندر و ۵۹۲ موشک کروز توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شده اند.

سنگربندی های روسیه در شرق

به گفته سازمان اطلاعات نظامی بریتانیا، تصاویر ماهواره ای همچنان گستردگی مواضع دفاعی روسیه را در امتداد خط تماس در شرق و جنوب نشان می دهد. در شرق، نیروهای روسیه تلاش های خود را در اطراف شهر سواتوو، مرکز لجستیکی کلیدی، در اولویت قرار داده اند. تنها عملیات تهاجمی روسیه در دونباس و عمدتاً در مجاورت باخموت انجام می شود.

ارتش اوکراین از زمانی که ضدحمله برق آسای خود را در شرق در اوایل ماه سپتامبر آغاز کرد، در تلاش برای رسیدن به اسواتوفه  بوده است. اما کرمینا، همان جایی است که بیشتر درگیری ها در حال حاضر در آنجا در حال وقوع است.

اطلاعات نظامی بریتانیا در آخرین تخمین خود از جنگ ارزیابی کرده است که ساخت‌وسازهای روسیه از برنامه‌های نظامی سنتی، که تا حد زیادی از زمان جنگ جهانی دوم تغییر نکرده است، پیروی می‌کند. چنین سازه هایی به احتمال زیاد در برابر حملات غیرمستقیم مدرن و دقیق آسیب پذیر هستند.

نیروهای اوکراینی احتمالاً از مزیت شلیک دوربرد خود، به ویژه سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا M142 (HIMARS) و سیستم موشک پرتاب چندگانه M270 (MLRS) – برای نابودی استحکامات روسیه در پیش از ضدحمله اوکراین در زمین استفاده خواهند کرد.

مطمئناً استحکامات منهدم شده، به ویژه دفاع ضد تانک، هنوز هم می توانند به دلیل وجود آوارهای روی زمین، پیشروی نیروهای خود را به تأخیر بیندازند. اطلاعات نظامی بریتانیا افزود: ساخت خطوط دفاعی اصلی نشان‌دهنده بازگشت روسیه به جنگ موضعی است که عمدتاً توسط اکثر نظامیان مدرن غربی در دهه‌های اخیر متوقف شده است.

ارتش روسیه به احتمال زیاد شروع به ساخت خطوط دفاعی خواهد کرد زیرا می داند که در حال حاضر نمی تواند کاری انجام دهد. مسکو فاقد ذخایر متحرک برای انجام عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ است و بهترین کاری که می تواند انجام دهد این است که جلوی پیشرفت اوکراین را بگیرد.

ترجمه: گلناز سادات غفاری