اختصاصی؛

کیانی، قائم مقام دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: آیا در کشور ما هنرمند و شاعری نیست که یک کار ملی و انقلابی بسازد تا باعث وحدت ملی بشود؟! و یا اساسا جریان انحصارگرا به دنبال تشدید دوقطبی در کشور است؟!

 

مهدی کیانی قائم مقام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران در گفت و گو با صبح ما مطرح کرد: اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران به شدت نگران وضعیت اقتصادی کشور و تبعات اقدامات دولت هستند، دولت به جای کاهش هزینه های خود و نهادهایی که مردم هیچ گاه تاثیر عملکرد آنان را در زندگی خود احساس نکرده اند، مستقیم به سراغ کوچک کردن سفره مردم رفته که این کار با آرمان های انقلاب و امام در تضاد است.

قائم مقام دبیرکل مجمع ایثارگران با ارائه گزارش از جلسه شورای سیاسی مجمع ایثارگران اعلام کرد: این سطح از بی توجهی به مطالبات معترضین و برخورد امنیتی با آنان برای آینده کشور نگران کننده است و ما به شدت احساس خطر می کنیم و حاکمیت را به شنیدن صدای مردم دعوت می کنیم.

به گفته مهدی کیانی اعضای مجمع ضمن حمایت مجدد از مطالبات صنفی فرهنگیان؛ کارگران و رانندگان شرکت واحد بی توجهی به اعتراضات و برخورد قهرآمیز با مردم را برای کشور بسیار مضر دانستند.

مهدی کیانی در ادامه با اشاره به اینکه حاکمیت به جای پاسخ گویی و اتخاذ روش های مفید و موثر در جهت بهبود معیشت مردم و دیگر مطالبات آن ها، با راه اندازی کارناوال به بهانه خواندن سرود، نسبت به مطالبات مردم بی توجهی و حتی دهن کجی می کند!

او افزود: حوزه فرهنگ و هنر کشور به دست کسانی افتاده که امثال استاد حسین علیزاده و استاد کیهان کلهر را منزوی می کنند، استاد عثمان محمد پرست را خانه نشین می کنند، وقتی با هنرمندان اصیل چنین برخورد هایی می شود باید هم در دام ابتذال بیفتیم! همان تفکری که ربنای شجریان را ممنوع کرد امروز کارناوال های آنچنانی به بهانه خواندن یک سرود راه می اندازد.

وی ادامه داد: چرا برای سرودی که شعر، موسیقی، و اجرای بسیار ضعیفی دارد باید این همه هزینه کرد؟! در حالی که از نظر محتوا هم هیچ اشاره ای به نام ایران، امام خمینی و شخصیت های انقلابی نظیر شهید بهشتی؛ شهید مطهری و… ندارد.

کیانی گفت: آیا در کشور ما هنرمند و شاعری نیست که یک کار ملی و انقلابی بسازد تا باعث وحدت ملی بشود؟! و یا اساسا جریان انحصارگرا به دنبال تشدید دوقطبی در کشور است؟!

وی در پایان اظهار داشت: تا زمانی که انحصارگرایان در فرهنگ و هنر تصمیم گیر هستند باید هم چنین آثار ضعیفی تولید و منتشر شود، این نشان می دهد کشور در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی فرهنگی و هنری از حضور انحصارگرایان آسیب دیده است