اختصاصی؛

مرور اخبار در حوزه اقتصاد نیز نشان می دهد که برخی شهروندان تهرانی در پی افزایش اجاره بهای مسکن، به رهن و اجاره پشت بام ها روی آورده اند.

 

به گزارش صبح ما، وزیر بهداشت دولت رییسی اخیرا گفته است:«در بیمارستان‌های بسیار مجهز و بزرگ، حتی یک مسجد هم وجود ندارد»

عین اللهی در ادامه اظهار داشته که در بیمارستان‌های بسیار مجهز و بزرگ، حتی یک مسجد هم وجود ندارد و نمازخانه‌ها در مکان‌های بسیار نامناسبی در نظر گرفته شده‌اند.

او با بیان اینکه بهبود این وضعیت برای ما یک رسالت است، گفت: «توسعه فضای معنوی نه تنها برای پزشکان، اساتید و دانشجویان بلکه برای بیماران مهم و موثر است.»

دولت عراق اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰ هیچ پولی به ایران پرداخت نکرده و تحریم‌ها مانع پرداخت مستقیم بدهی‌ها بوده است.

در خبری دیگر، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اصولگرا، درباره وقوع سونامی گرانی و افزایش روزافزون گرسنگان در ایران هشدار داده است.

محمد رضا پورابراهیمی معتقد است اگر دولت هر چه زودتر تکلیف ارز ترجیحی را مشخص نکند ؛ افزایش التهاب در بازار و گرانی کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر جامعه را ضعیف تر خواهد کرد.

بر اساس برخی گزارش های محلی، یک کولبر دیگر روز گذشته درپی اصابت تیر در مناطق مرزی کردستان جان خود را از دست داده است. در ادامه این خبر آمده است که: «در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی سردشت»، ابراهیم سلیمان‌زاده، کولبر ۳۷ ساله که اهل روستایی در همان مناطق بوده، کشته شد.

مرور اخبار در حوزه اقتصاد نیز نشان می دهد که برخی شهروندان تهرانی در پی افزایش اجاره بهای مسکن، به رهن و اجاره پشت بام ها روی آورده اند.

بر این اساس، بسیاری افراد به جای خانه، اتاق اجاره می‌کنند. اما اجاره یک اتاق روی پشت بام با سرویس مشترک ۲۰ میلیون رهن می‌خواهد و یکی دو میلیون اجاره ماهانه.

اما در خلال اخبار منتشر شده‌ درباره جنگ روسیه و اکراین نیز، ارتش اکراین اعلام کرده که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نظامی روسی کشته شده‎اند.

خبر دیگر مربوط به اظهارات اخیر حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در قم است که گفته است: «در مشهد یک کلانتری مخصوص زنان بود که از آن بازدید کردیم و بسیار جالب بود.»

در پی این سخنان، وی خواستار راه‌اندازی کلانتری‌های مخصوص زنان در سایر شهرها شد و افزود: «حل برخی مشکلات فقط از دست زنان بر می‌آید.»