یک روزنامه‌نگار حوزه انرژی نوشت: به نظر می رسد پیام جو بایدن به اوپک رسیده است. آمریکا از شرکت در جلسه غیر رسمی ١+۴ استقبال کرده است. روند پیوستن آمریکا به برجام قوت گرفته است. حالا اعضای اوپک پلاس می خواهند بدانند برنامه ایران برای بازگشت به بازار چیست.

رضا زندی، روزنامه نگار حوزه انرژی، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دبیرخانه اوپک، از ایران خواسته است تا در نشست های مقدماتی قبل از اجلاس اوپک، (از جمله JMMC) مشارکت کند. چه در سطح وزیر چه در سطح نماینده ایران.

به نظر می رسد پیام جو بایدن به اوپک رسیده است. آمریکا از شرکت در جلسه غیر رسمی ١+۴ استقبال کرده است. روند پیوستن آمریکا به برجام قوت گرفته است. حالا اعضای اوپک پلاس می خواهند بدانند برنامه ایران برای بازگشت به بازار چیست. آنطور که من شنیده ام ایران به محض لغو تحریم ها با تمام توان نفتش را وارد بازار خواهد کرد. ایران نفت زیادی روی آب دارد که می تواند سریع آن ها را بفروشد.

کاهش تولید نفت آمریکا به خاطر سرما و یخ زدگی، قیمت ۶٢ دلاری نفت برنت و افزایش تقاضا در ماه های آینده بدلیل واکسیناسیون به سود ایران است تا راحت تر وارد بازار شود. بگذارید شفاف بگویم، مشتریان نفت ایران هم این روزها، راحت تر با ایران در حال گفت و گو هستند  تا به محض رفع تحریم ها، سریع تر نفت بردارند. مطمئنا قیمت های نفت ایران برای بازگشت به بازار جذاب است!»

منبع: جماران