هیئت امنا و مدیره بنیاد «ایران درودی» به مناسبت درگذشت این هنرمند یادداشتی را منتشر کرده است.

 

پس از درگذشت ایران درودی (هنرمند نقاش) که صبح امروز جمعه هفتم آبان ماه دارفانی را وداع گفت، هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد این هنرمند یادداشتی را منتشر کرده است.

در متن یادداشت اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد «ایران درودی» آمده است:

«با تقدیم درود و عشق به همه‌ی هم‌میهنان و همه عاشقان فرهنگ و هنر ایران

بانوی نور و بلور، ایران درّودی، به جاودانگی پیوست. ایران درّودی، نامش و همه‌ی وجودش ایران و عشق به تاریخ و فرهنگ سرزمین‌اش بود و این عشق را در همه‌ی زندگی پرافتخارش فریاد زد. زندگی پرفراز و نشیب ایران و یک عمر تلاش خستگی‌ناپذیرش الهام‌بخش چندنسل است و این عشق و از پاننشتن تا ابد در خاطره‌ی جمعی این سرزمین به یادگار خواهد ماند. او سال‌ها با بیماری‌های گوناگون دست و پنجه نرم کرد اما هیچ چیز مانع از اراده بی‌پایان برای عشق به هنر و فرهنگ سرزمین‌اش نشد و تا آخرین ماه‌های زندگی جسمانی‌اش قلم در دست، این عشق را بر بوم ثبت کرد و بیش از صد و نود و پنج تابلوی گرانسنگ و بی‌نظیرش را به ملت ایران بخشید تا در موزه‌ای دایمی برای ایرانیان باقی بماند. خانه‌اش در پاریس را فروخت و همه دارایی خویش را جمع کرد، و توقعش از مدیران و مسئولان تنها تخصیص زمینی در این شهر، و رفع موانع و مشکلات قانونی و حمایت‌های اولیه بود، تا خود، این موزه را بسازد، در آیین گشایش‌اش حاضر باشد، موزه را در اختیار مردم گذاشته و سر بر بالین بگذارد، اما صد افسوس و اشک با این آرزو چشم از جهان فروبست.

او عاشق ایران، ایرانی و فردوسی بود و هم‌چون خود این شاعر و متفکر نامدار، از نام‌آوران دیار خراسان بود. آخرین آرزو و وصیت ایران درودی، آرمیدن در محوطه‌ی آرامگاه هم‌دیارش فردوسی توسی بود تا روح آزرده‌اش، در آرامش با جاودانگی پیوند خورد. ایران یکی از نمادهای عشق به تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین بود و تا ابد باقی خواهی ماند و چه افتخاری از این مهم‌تر که افتخار خراسان و ایران در جوار فردوسی بزرگ آرام گیرد.

به اطلاع همه‌ی عاشقان ایران می‌رسانیم که ما، در حال رایزنی برای عمل به آخرین وصیت این اسطوره‌ی عشق و هنر هستیم و به محض گرفتن مجوزهای لازم، برنامه مراسم خاکسپاری بانو ایران درودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

با احترام و اندوه و با تقدیم عشق بی‌پایان

هیات امنا و مدیره بنیاد ایران درودی»

 

منبع: ایلنا