در گفت و گو با صبح ما؛

 سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: اگر قرار بر پُرشورشدنِ انتخابات است چرا کاندیداهای شوراها را اینگونه قلع و قمع کردند؟ همچنین صحبت در این باره که مثلا جه کسی بیاید یا چه کسی نیاید همه در این راستاست.

 

قاسم میرزایی نیکو، سخنگوی مجمع ایثارگران، در گفت وگو با «صبح ما» در خصوص بیانیه‌ مجمع ایثارگران گفت: همانطور که در این بیانیه آمده است، ایثارگران سوای سایر احزاب از افرادی تشکیل شده که سابقه‌‌ ۸ سال ایثارگری دارند و با همین روحیه دور هم جمع شده‌اند. ما نسبت به وضع موجود نگرانیم و این دغدغه را داریم که همه تلاش‌هایی که در رابطه با انقلاب صورت گرفته و ثمراتِ آن  به سمت و سویی رود که معلوم نیست حاصل آن چیست.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای همگرایی در انتخابات تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا بلکه بتوان گامی برای مرتفع کردنِ ایرادات ساختاری برداشت و مشکلاتی که به واسطه‌ برخی از دلواپسان و خودمحورها ایجاد شده را رفع کرد اما متاسفانه با روندی که پیش آمده به نظر مانعی بر سر راه مشارکت وجود دارد. شورای نگهبان و مجلس هر کدام با قوانین و عملکردشان سعی می‌کنند تا وضعیت را به سمت و سویی ببرند که به جای پرشور کردن انتخابات، تعداد کمی پای صندوق‌های رای بیایند.

سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: شما ببینید اگر قرار بر پُرشورشدنِ انتخابات است چرا کاندیداهای شوراها را اینگونه قلع و قمع کردند؟ همچنین صحبت در این باره که مثلا جه کسی بیاید یا چه کسی نیاید همه در این راستاست.

وی افزود: در بیانیه در خصوص نظامی‌ها نیز صحبت کرده ایم. به طور کلی فکر می کنم اگر به هرکدام از این ۸موردی که در بیانیه آمده نگاه کنیم، مشخص است که منظور ما  برای اصلاح امور چیست.

میرزایی نیکو اظهار کرد: فکر می‌کنم هم جمهوریت نظام، هم مردم‌سالاری و هم خود قانون اساسی همه تحت الشعاع قرار گرفته است. به ویژه قانونی که چند روز پیش تحت عنوان مصوبه‌ شورای نگهبان منتشر شد، به این وضعیت دامن زده است. در کنار این، موضوع توصیه و یا کنار گذاشته شدنِ سید حسن خمینی، نشان‌دهنده‌ تمایلی در راستای بی‌توجه شدن مردم نسبت به صندوق‎ های رای است و نداشتن صندوق رای  و انتخابات برای یک کشور فاجعه است.

سخنگوی مجمع ایثارگران در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان در این وضع باید چه اقدامی انجام دهند، گفت: همان‌ مواردی که در بیانیه آمده است؛ باید برگردیم به این شعار که «ما همه با هم هستیم».

 

متن کامل بیانیه تفصیلی اخیر مجمع ایثارگران در خصوص انتخابات را اینجا بخوانید.