اختصاصی؛

زرابادی به صبح ما گفت: آیا نباید پس از چهل و سه سال، در مورد گشت ارشاد و بازداشت زنان و دختران بازنگری داشته باشیم که نتیجه چنین رفتارهایی چه بوده است؟ اعمال فشار بر زنان و دختران نتیجه عکس خواهد داشت، هیچ جامعه ای با سخت گیری دیندار و اخلاق مدار نمی شود.

 

حمیده زرابادی، سخنگوی مجمع ایثارگران در گفت و گو با صبح ما در تشریح جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب گفت: اعضای شورای سیاسی به شدت نسبت به روش های سخت گیرانه درباره زنان و دختران کشور هشدار دادند.

وی افزود: به نظر اعضای شورای سیاسی یک اقلیت با اندیشه طالبانی قصد حذف زنان از تصمیم گیری کشور و رویکردهای ارتجاعی و واپس گرایانه را دارد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه دستور داده شده که به زنان و دختران بدحجاب در بانک ها سرویس ندهند و یا از حضور آنان در مترو جلوگیری شود، گفت: این نوع اقدامات نه تنها خلاف اخلاق و عقلانیت است، بلکه با قانون هم مغایرت دارد. خدمات بانکی، اداری و حمل نقل جزء حقوق شهروندی است و به هیچ دلیلی نمی شود شهروندان را از این حقوق محروم کرد.

زرابادی افزود: آیا نباید پس از چهل و سه سال، در مورد گشت ارشاد و بازداشت زنان و دختران بازنگری داشته باشیم که نتیجه چنین رفتارهایی چه بوده است؟ اعمال فشار بر زنان و دختران نتیجه عکس خواهد داشت، هیچ جامعه ای با سخت گیری دیندار و اخلاق مدار نمی شود.

سخنگوی مجمع ایثارگران در پایان ضمن ابراز نگرانی از بازداشت مصطفی تاجزاده نسبت به بازداشت شخصیت های منتقد و دلسوز نظیر تاجزاده هشدار داد و چنین رفتارهایی را در راستای برنامه های براندازان دانست.