دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: آقای آملی لاریجانی اگر به تکلیف خودش عمل کرده است باید به طور شفاف بگوید دلایل استعفایش چیست تا متهم به جانبداری از حقوق خانواده نشود.

 

جواد امام در گفت‌وگویی درباره استعفاء آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از عضویت شورای نگهبان و این‌که تصور عموم از این اتفاقات این است که در رده‌های بالای قدرت، رقابت و دعوای اساسی وجود دارد که این‌گونه نمود بیرونی پیدا کرده است، گفت: معتقدم اقدام آقای آملی لاریجانی اقدام دور از انتظاری نبود؛ چراکه بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی در قوه قضائیه اختلافات بروز کرد.

دبیرکل مجمع ایثارگران خاطرنشان کرد: آقای آملی لاریجانی مادامی که خودشان در رأس قوه قضائیه بودند و در شورای نگهبان حضور داشتند، بعضاً در بعضی موارد تصمیم‌گیر بودند؛ همین طرز برخوردها و حدف‌ها آن زمان هم وجود داشت و ما شاهد رفتارهایی در دوران ریاست ایشان در قوه قضائیه بودیم حال چه برخوردهایی که ایشان مستقیماً با آقای هاشمی داشتند، چه بحث‌هایی که در ارتباط با حوادث بعد از سال ۸۸ و خانواده زندانیان رقم خورد و از این دست مسائل را شاهد بودیم و ایشان هیچ پاسخگویی هم نداشتند و نهایتاً بعد از این که ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان قرار گرفتند باید می‌دانست این آسیاب به نوبت است و احتمالا وقتی دورش سمت‌شان افتاد، با حذف علی لاریجانی و احجاف‌هایی که در حق وی شد دست به استعفاء زد. البته برخوردی که با آقای علی لاریجانی شد برخورد به حقی نبود و ما هم تائید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ای کاش آقای آملی لاریحانی اگر می‌خواست از حقی دفاع کند و در مقابل کجی بایستد، در زمان صدارتش در قوه قضائیه استعفاء می‌داد و قبل از این انتخابات، ارکیه قدرت را رها می‌کرد.

امام افزود: رد صلاحیت‌هایی صورت گرفت که جامعه به آن واکنش نشان داد و رهبری هم واکشن نشان دادند اما عملا به جای نرسید و خوب است که آقای آملی‌لاریجانی بیاید به صورت شفاف دلایل استعفایش مشخص کند.

وی یادآور شد: شاهد بودیم وزیر اطلاعات آقای احمدی‌نژاد در یک مصاحبه‌ای در ارتباطات با ردی صلاحیت آقای هاشمی در شورای نگهبان گفت آقای آملی لاریجانی مقصر بوده است؛ چراکه گزارشاتی ارائه داده است و بنا به این گزارشات تصمیم گرفتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به گفته ایشان آقای هاشمی مقبولیت داشتند و بر اساس صحبت‌های شنیده شده ۷۰ درصد مردم قرار بوده به وی رأی دهند ولی مصلحت دیدند ایشان را به جهت کهولت سن که اصلا در قانون چنین واژه‌ای و منعی نداریم، رد صلاحیت کنند.

وی با بیان این که آملی لاریحانی برای قضاوت افکار عمومی باید فیلم آن جلسه را پخش می‌کرد و خودش را از شائبه‌های سیاسی بری می‌کرد، عنوان کرد: امروز شاهد شائبه‌ها و بحث‌هایی درباره سیاسی عمل کردن یک جریان خاص با ابزار رد صلاحیت‌ها و محروم کردن برخی کاندیداها از حقوق طبیعی و خصوصا حذف سلیقه بخشی از مردم هستیم. در این انتخابات هم با توجه به آنچه اتفاق افتاد دیدیم که بیش از ۵۰ درصد در انتخابات شرکت نکردند.

امام ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران قرارمان بر انتخابات مبتنی بر رأی مردم و دموکراسی بوده است که بدون حضور اکثریت و رأی مردم اساسا بی‌معنا است.

وی تاکید کرد: آقای لاریجانی اگر  به تکلیف خودش عمل کرده است باید به طور شفاف بگوید دلایل استعفایش چیست تا متهم به جانبداری از حقوق خانواده‌اش نشود.

دبیرکل مجمع ایثارگران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد در ارتباط با لاریجانی‌‌ها مطالبی را عنوان و بحث محاکمه آنان را مطرح کرد، آیا برخی تلاش کردند تا به ادعاهای احمدی‌نژاد رنگ و بوی واقعیت بدهند، گفت: اگر بنا بر عدالت باشد، اولین نفری که باید محاکمه شود شخص آقای احمدی‌نژاد است.

وی تاکید کرد: فرقی نمی‌کند چه شخصی؛ اگر اتهامی متوجه افراد است باید بیایند پاسخگو باشند. در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی هیچ‌کسی دارای مصونیت نیست اما متاسفانه افراد نه در مقابل قانون و نه افکار عمومی پاسخگو نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داد و بلاهایی که بر سر این کشور آورد را ببینید اینکه ما فکر کنیم موضوع فقط به براداران لاریجانی بازمی‌گردد درست نیست، شاید یک فردی مانند علی لاریجانی عملکردش در مجلس نسبتاً قابل دفاع است اما باید خسارت و هزینه آقای صادق لاریجانی، محمد جواد لاریجانی و آقای فاضل لاریجانی که عمکلردهایی داشتتد اما قابل دفاع نبوده است را بدهد.

امام گفت: آقای احمدی‌نژاد اول باید درباره عمکلرد خودش و خصوصا آن‌هایی که وی را روی کار آوردند و این هزینه را به کشور تحمیل کردند و شرایط سختی برای مردم فراهم کردند، پاسخگو باشد.

 

منبع: ایلنا