نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اقدامات نمایندگان مجلس برای رهبری هزینه ایجاد کرده است، گفت: با قانونگذاری مجلس، امروز حتی رهبری نیز نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند چون تبدیل به قانون شده و رهبر برای اظهار نظر باید حکم حکومتی دهد.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در خصوص اقدام اخیر مجلس برای از دستور خارج کردن بودجه در واکنش به توافق سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: ورود مجلس به موضوع هسته‌ای از ابتدا اشتباه بود؛ این موضوع یک مسأله فراملی و از اختیارات رهبری و شورای عالی امنیت ملی کشور است. مجلس نباید به این موضوع ورود می‌کرد؛ با قانونگذاری مجلس، امروز حتی رهبری نیز نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند چون تبدیل به قانون شده و رهبر برای اظهار نظر باید حکم حکومتی دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ما گفته بودیم که شما در بحث‌های اتمی که فراملی است اجازه دهید شورای عالی امنیت ملی با هماهنگی رهبری تصمیم اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه اقدامات نمایندگان مجلس برای رهبری هزینه ایجاد کرد، گفت: تا امروز هیچ کاری در موضوع هسته‌ای و برجام بدون اجازه مسئولان عالی‌رتبه نظام انجام نشده و نخواهد شد؛ بنابراین بعید یا محال است که دولت بدون اجازه رهبر و شورای عالی امنیت ملی اقدامی کرده باشد. چرا بین دعوای مجلس و دولت،‌ مردم باید هزینه پرداخت کنند؟ در مورد آژانس نیز باید گفت که تا امروز هیچ اقدامی در کشور بدون اذن رهبری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

وی به عملکرد مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: دخالت مجلس در بورس و روابط بین‌الملل کار را خراب کرد و هیاهوی مجلس هیچ نتیجه‌ای نداشت؛ در مجموع به نظر می‌رسد مجلس از مدار رفتار منطقی خارج شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس راهبری صحیح ندارد، گفت: انتظار می‌رود که آقای قالیباف از تجربه و مشاوره آقای لاریجانی استفاده کند و مجلس را مدیریت کند. عده‌ای در حال راهبری آقای قالیباف هستند و قالیباف نیز برای اینکه در دوره بعدی رئیس مجلس شود، تن به هر خواسته‌ای می‌دهد. آقای قالیباف در سمت رئیس قوه مقننه پروتکل‌های روابط بین رؤسای قوا را رعایت نمی‌کند و در نقش یک انتقام‌گیر انتخاباتی ظاهر شده است که قوانین مصوب اخیر نیز نشان دهنده این موضوع است.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف موضع خود را باید مشخص کند؛ اگر قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، کرسی مجلس را به شخص دیگری واگذار کند و اگر تمایل به ریاست مجلس دارد، باید مجلس را اصلاح کند. در حال حاضر مجلس هدایت‌گر ندارد. مردم از رفتار نمایندگان راضی نیستند و این موضوع انتخابات ۱۴۰۰ را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: ایلنا