نشست مشترک اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و دبیران استانی این تشکل به ریاست محمدرضا باهنر برگزار شد.

 

محمدرضا باهنر در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و دبیران استانی این تشکل توضیحاتی درباره شورای وحدت ارائه کرد و به طور رسا اعلام کرد که موضع جام در خصوص شورای وحدت و شورای ائتلاف این است که ما با شورای وحدت بدون رقابت فرسایشی با شورای ائتلاف و باقی جریانات اصولگرایی کار می‌کنیم.

باهنر درباره علت تشکیل شورای وحدت گفت: در هر انتخاباتی بیش از ۷۰ درصد انرژی ما صرف وحدت درون تشکیلاتی می شود و باقی انرژی برای رقابت با رقیب می ماند و هر دفعه هم در آستانه انتخابات ها یک سری ساختار ائتلافی ژله‌ای تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: در غیبت ۳-۴حزب فراگیر در کشور برای آینده مردم سالاری دینی کشور نگرانم و البته تک حزبی را هم قبول ندارم.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک تشکل ریشه‌دار روحانی در تاریخ سیاسی کشور و انقلاب اسلامی برای پر کردن این خلا آمده و اعلام کرده که نه سهمیه ای می خواهیم و نه می خواهیم کاندیدایی ایجاد کنیم، بلکه می‌خواهیم بستری ایجاد کنیم که نحله‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی به‌صورت یک ساختار ثابت و نه ژله ای برای هر انتخابات باقی بمانند.

 

باهنر با اشاره به عملکرد دولت‌ها در حوزه حکمرانی در کشور گفت: ما باید به جایی برسیم که اگر قرار است اصلاحاتی در قانون اساسی یا هر رویکردی صورت گیرد باید نظام بتواند خودش را اصلاح کند و ما نباید اجازه دهیم به دلایل مختلفی سرمایه اجتماعی‌مان پایین بیاید.

 

وی با اشاره به چرخش نخبگان و دولت جوان گفت: دولت باید جوان، پویا، خوش فکر و ریسک پذیر باشد و ما وقتی دولت جوان را معنا می‌کنیم منظورمان این نیست که یکم رئیس جمهور ۳۰ساله دولت را تحویل بگیرد بلکه این ویژگی ها را داشته باشد. نباید نسل اول انقلاب به این پست‌ها آنقدر بچسبد که ملک الموت ما را از صندلی‌هایمان جدا کند.

 

باهنر با اشاره به موضوع مشارکت پرشور در انتخابات، بیان داشت: برخی از دوستان در هر دو جناح اصولگرا نسبت به مشارکت حداکثری توجه نمی‌کنند.

 

منبع: فارس