الیوا دیاز

لیوا دیاز روزنامه نگار آمریکایی در یادداشتی در یو اس ای تودی نوشت: استفان میلر با حمله به سیاست های مهاجرتی دولت بایدن، آن را بی رحمانه و غیرانسانی خوانده است. آیا می توانید باورش کنید؟! مردی که مغز متفکر جدا کردن نوزادان از مادرانشان و در قفس کردن کودکان بود و مهاجران بازداشتی را حتی از داشتن یک مسواک محروم می کرد، بایدن را به ظلم و رفتار غیرانسانی متهم کرده است!

 

به گزارش گروه بین الملل صبح ما، الیوا دیاز روزنامه نگار آمریکایی در یادداشتی در یو اس ای تودی نوشت: استفان میلر با حمله به سیاست های مهاجرتی دولت بایدن، آن را بی رحمانه و غیرانسانی خوانده است. آیا می توانید باورش کنید؟! مردی که مغز متفکر جدا کردن نوزادان از مادرانشان و در قفس کردن کودکان بود و مهاجران بازداشتی را حتی از داشتن یک مسواک محروم می کرد، بایدن را به ظلم و رفتار غیرانسانی متهم کرده است!

دستیار سابق ترامپ به فاکس نیوز گفته است: آنچه ما در اینجا شاهد هستیم بی رحمی و غیرانسانی بودن سیاست های مهاجرتی جو بایدن است.

وی در ادامه این یادداشت نوشت: اما کمی صبر کنید تا منظور واقعی میلر را بشنوید. نه. او در مورد رفتار غیرانسانی با کودکان بی سرپرست در مرز ایالات متحده و مکزیک صحبت نمی کند، در حالی که مقامات تصمیم می گیرند با آنها چه کنند. میلر گفت: بایدن وارد دفتر کارش شد و اعلام کرد که مرزها باز است و جوانانی که به طور غیرقانونی به این کشور می آیند به جای بازگشت به کشورشان اجازه اسکان دارند.

الیوا دیاز با اشاره به اینکه این رفتار ریاکارانه استفان میلر به بایدن کمک می کند، ادامه داد: خودشه. میلر به این دلیل که نگران کودکان خارجی بود که از آزار و اذیت و گرسنگی و یا هر دو فرار می کنند، بایدن را مورد هجوم قرار داد. او عصبانی است که چرا ایالات متحده به طور خودکار مرزها را نمی بندد و این کودکان را به سرنوشت نامشخصی که اغلب به معنای تجاوز و مرگ است، باز نمی گرداند! این کار را به فاکس نیوز بسپارید، تا با در اختیار گذاشتن یک تریبون به میلر این امکان را به او بدهد تا به زهرپاشی های خود ادامه دهد. با این کار شبکه مورد علاقه ترامپ، گوشت را به پایگاه محافظه کار خود پرتاب می کند اما با این کار همچنین لطف بزرگی هم به بایدن می کند.

دو رویی میلر، انتقاد از اقدام اخیر بایدن در راستای بازگشایی تاسیسات دوران ترامپ برای اسکان بیش از ۷۰۰ کودک ۱۳ تا ۱۷ ساله بدون همراه را در کریزو اسپرینگز تگزاس تحت الشعاع قرار داد.

این موضوع خشم افرادی مانند«الکسندریا اوکاسیو کورتز» را بر افروخت. الکسندریا در توئیتر خود نوشت: این موضوع درست نیست و هرگز هم نبوده و نخواهد بود، مهم نیست چه دولت و یا حزبی  این کار را انجام دهد.

این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به اینکه بایدن هیچ‌کدام از  اینها را انجام نمی دهد، نوشت: البته، هرگز درست نیست که کودکان را در قفس نگهداری و آنها را مجبور به خوابیدن در کف های پوشیده شده از پتوهای فویل آلومینیوم کنید. همچنین آنها را از داشتن حداقل بهداشت اولیه محروم کنید، درست همانند کاری که ترامپ انجام داد. هرگز درست نبوده که نوزادان را از مادرانشان جدا کنید، والدین را از کشور اخراج کنید و ارتباط والدین  با فرزندانشان را  قطع کنید.

در واقع دولت بایدن در تلاش است تا والدین این کودکان را پیدا و آنان را دوباره به فرزندانشان ملحق کند. این هفته وکلای دادگستری اظهار کردند که به دنبال ۵۰۶ پدر و مادر هستند. این رقم در ماه گذشته ۶۱۱ نفر بوده است.

باز هم، یادآوری دیگری از بایدن برای لغو کارهای وحشتناکی که میلر و رئیس سابق او انجام دادند.

وی با انتقاد از رفتار بایدن ادامه داد: بایدن برای افتتاح تاسیساتی که نماد اردوگاه های ترامپ است، اشتباه کرد. اگرچه هنوز مشخص نیست که کاخ سفید در شرایط کنونی و در دوران این بیماری همه گیر مرگبار، می توانست برای شروع پذیرش و پردازش کودکان مهاجر اقدامات دیگری انجام دهد یا خیر؟

روز دوشنبه وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده از بازگشایی این مرکز خبر داد. آژانس مسئول مراقبت موقت از کودکان بدون همراه، این مرکز را به عنوان یک سایت مجهز به خدمات پزشکی و آتش نشانی، چادر ناهار خوری، زمین فوتبال، زمین بسکتبال و انواع کارمندان، از جمله مترجمان ۲۴ ساعته توصیف می کند.

الیوا دیاز، با اشاره به اینکه مشکل فوری راه حل سریع می طلبد، در ادامه نوشت: گزارش رسانه ها با کنایه و با اظهار اینکه مهم نیست این مرکز متفاوت از دستور ترامپ اداره می شود، اشاره می کنند. منتقدان می گویند که هنوز اردوگاهی هست که کودکان نمی توانند آنجا را ترک کنند.

کاخ سفید یک چالش واقعی با تعداد بسیاری کودکان بی سرپرست دارد که متعهد شده است با آنها برخورد انسانی داشته باشد، از آنها در میان بیماری همه گیر مراقبت کند و حامی آنها در ایالات متحده باشد.

«اوکاسیو کورتز» نماینده لیبرال کنگره از نیویورک، «باز انگاری جسورانه» در سیستم مهاجرت را پیشنهاد می کند. وی در توئیتی نوشت: وزارت امنیت ایالات متحده آمریکا نباید وجود داشته باشد، آژانس ها باید سازماندهی مجدد شوند، قوانین مهاجرت و گمرکی ایالات متحده باید بازنگری شوند و موارد دیگر…

رویکرد ایالات متحده در مورد مهاجرت باید تغییر کند که آژانس بدنام مهاجرت در راس این لیست قرار دارد. اما این امر به مقابله با مشکل فوری پردازش کودکانی که اکنون در مرز جنوبی سر و کله شان پیدا شده، کمک نمی کند. نه اوکاسیو کورتز و نه منتقدان دیگر راه حل های عملی و فوری برای کمک به بایدن در پیمایش در این راه  ارائه نداده اند.