یک فعال سیاسی تاکید کرد: مجلس اخیر نسبت به حل مسائل و مشکلات کشور رفتاری سیاسی و جناحی دارد و نمایندگانش از پختگی لازم در فهم مسائل سیاسی برخوردار نیستند. توجه داشته باشید ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی، دغدغه‌های انتخاباتی و حزبی خودمان را حاکم کنیم و به نوعی توسعه کشور و منافع ملی را به مسلخ سلایق شخصی ببریم.

 

جهانبخش خانجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص واکنش مجلس شورای اسلامی به توافق‌ جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر توقف نظارت‌های فراپادمانی و فرستادن پرونده استنکاف از قانون رئیس جمهور به قوه قضائیه گفت: معتقدم مسائل کلان کشور را نباید در پیچ و خم‌های نازل سیاسی اسیر و فهم نامناسبی از قوانین را در کشور ایجاد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت طبق قانون مصوب شده در خصوص پایان اجرای پروتکل الحاقی با آژانس توافق کرده است؛ من فکر می‌کنم مجلس به خوبی متوجه توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نشده است.

وی با بیان این که باید به مشکلات کشور و مسائل سیاسی کمی عمیق‌تر نگریست، اظهار داشت: به نظر من مجلس اخیر نسبت به حل مسائل و مشکلات کشور رفتاری سیاسی و جناحی دارد و نمایندگانش از پختگی لازم در فهم مسائل سیاسی برخوردار نیستند. توجه داشته باشید ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی،  دغدغه‌های انتخاباتی و حزبی خودمان را حاکم کنیم و به نوعی توسعه کشور و منافع ملی را به مسلخ سلایق شخصی ببریم.

خانجانی خاطر نشان کرد: تصمیات در سیاست خارجی  از آن دست موضوعاتی است که باید در هماهنگی کامل بین قوا خصوصا وزارت امور خارجه با سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری گرفته شود و رفتارها هم باید در همین چارچوب بسیار مهم صورت گیرد.

وی ادامه داد: این که مجلس دولت را متهم به عمل نکردن قوانین می‌کند و یا آن را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد تاثیرات خودش را در کشور دارد زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم مسائل اقتصادی ما با مسائل سیاسی  عجین شده است.

این فعال سیاسی یادآور شد:این رفتار مجلس مشکلات فروانی را در تحولات سیاسی داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد کشور به وجود می‌آورد و به نوعی بحران‌های بین‌المللی را تشدید می‌کند و باید گفت این رفتارها باعث می‌شود به جای این که ما با دنیا به سمت تعامل پیش برویم با این کارها یک رفتار تنش‌زا  را ترویج می‌کنیم.

وی افزود: رفتارهای این چنینی سبب می‌شود سیاست‌های تعاملی برای حفظ عزت، حکمت و مصلحت کشور که مبتنی بر سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی است به محاق فرو برود و دچار مشکل شود. انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس خصوصاً در این شرایط که جمهوری اسلامی نیازمند این است با تدبیر و تعقل مسائل خودش را با دنیا حل کند از رفتارهای پوپولیستی و احساسی خودداری کنند.

خانجانی با بیان این که متاسفانه ما هر روز شاهد هستیم که مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات و پروپاگاندای خودش مصوباتی را به وجود می آورد، گفت: شما به  مسائل مختلفی که رئیس مجلس در ۲ هفته اخیر به وجود آورده است نگاه کنید که همگی ناشی از این است که فهم مناسبی از توسعه سیاسی و منافع ملی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما ناگزیر هستیم منافع ملی، معیشت و زندگی مردم کشور را در نظر بگیریم؛ هر رفتار و مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب می‌رسد باید نگاهش به این موضوعات باشد زیرا به نوعی در بالا و پایین رفتن ارز تاثیر می گذارد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: متاسفانه رفتارها و مصوبات مجلس تاکنون به جای این که مشکلات مردم را حل کند دولت را درگیر یک سری نزاع‌های داخلی و خارجی می‌کند و امروز به جای  این که وقت کند این مشکلات را بر طرف کند درگیر حل مسائل داخلی است.

منبع: ایلنا