در گفت و گو با «صبح ما»؛

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برخی کشور را دچار چندصدایی و چنددستگی کرده عملا کشور را در عرصه داخلی در مقابل موضوعات بین‌المللی و ملی دچار تضعیف می‌کنند و این درحالی است که تجربه نشان داده هرگاه اراده ملی با اتحاد ملی همراه شده است ما توانستیم به نتیجه مطلوب و مورد نظر خودمان برسیم.

 

مصطفی درایتی در گفت و گو با «صبح ما» با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان مجلس با توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: مساله برجام موضوعی ملی است ولی متاسفانه برخی در این مساله ملی که معیشت مردم و شرایط اقتصادی کشور تاحدودی به آن مربوط است دنبال منافع جناحی و سیاسی خودشان بوده و از این طریق می‌خواهد تبلیغات انتخاباتی خودشان را علیه دولت آغاز کنند و این در حالی است که این رفتارها و اقدامات منافع ملی ایران را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد. آنها تصور می‌کنند که با این رفتارها می‌توانند دولت را تحت تاثیر خودشان قرار بدهند ولی واقعیت این است که این رفتار آنان عملا منافع ملی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مخالفان امروز توافق ایران و آژانس همان مخالفان اصل برجام هستند، تصریح کرد: آنان با علم بر اینکه برجام تصمیم کلیت نظام و حاکمیت بود، باز هم تلاش کردند که برجام را وسیله‌ای برای تخریب دولت قرار بدهند و حالا جالب است که همین مخالفان و دلواپسان ناراحت هستند که چرا اجرای برجام به تعویق انداخته شده است.

وی افزود: این دوگانگی در مواضع و رفتارها حکایت از آن دارد که این جریان سیاسی خاص عملا نگرانی و دغدغه‌ای بابت منافع ملی نداشته و صرفا دنبال اهداف جناحی و سیاسی و انتخاباتی خودشان بوده و در این مسیر سعی می‌کنند از طریق تخریب و حذف و سانسور پیش بروند. شبیه این اقدامات را در راهپیمایی اخیر ۲۲ بهمن نیز مشاهده کردیم که نمونه‌های از رفتارهای آنان طی یک دهه اخیر است که به صورت سازمان‌دهی شده انجام می‌دهند و این رویه نتیجه‌ای جز ناامیدی و دلسردی مردم از نظام و حاکمیت ندارد.

درایتی با تاکید بر اینکه ما باید در بحث برجام با انسجام و اتحاد و همبستگی پیش برویم، افزود: اینکه برخی کشور را دچار چندصدایی و چنددستگی کرده و عملا کشور را در عرصه داخلی در مقابل موضوعات بین‌المللی و ملی دچار تضعیف می‌کنند و این درحالی است که تجربه نشان داده هرگاه اراده ملی با اتحاد ملی همراه شده است ما توانستیم به نتیجه مطلوب و مورد نظر خودمان برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: تصور می‌کنم که این جریان سیاسی خاص دچار همصدایی با جریان‌ها و لابی‌های افراطی در خارج از کشور شده است و این جای تعجب دارد که مطالبات این جریانات سیاسی خاص داخل کشور مطابق با همان جریاناتی است که مرتبا ایران را در عرصه جهانی متهم به نقض قوانین کرده و خواستار انزوای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در نظام جهانی هستند.